اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسرائیل به دنبال مجوز ساخت صدها منزل مسکونی دیگر در کرانه باختری

رسانه‌های اسرائیلی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها منزل مسکونی دیگر در کرانه باختری خبر می‌دهند.

اسرائیل به دنبال مجوز ساخت صدها منزل مسکونی دیگر در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری فارس رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند این رژیم به دنبال تصویب مجوز ساخت صدها منزل مسکونی در شمال کرانه باختری است، ضمن اینکه قصد دارد منازل مسکونی ساخته شده در شهرک ایتامار را با فرایندی عطف به ماسبق قانونی جلوه دهد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش داده رژیم اسرائیل برنامه‌های مربوط به ساخت 538 منزل مسکونی در شهرک ایتامار و همچنین قانونی کردن 137 واحد مسکونی فعلی را تحویل مقامات منطقه‌ای کرده است.

نزدیک به 500 هزار نفر یهودی در بیش از 100 شهرک ساخته شده در شرق بیت‌المقدس و کرانه باختری رود اردن زندگی می‌کنند.

در جریان جنگ شش‌روزه اعراب و اسرائیل در ژوئن سال 1967، اراضی واقع در کرانه باختری رود اردن، که در آن زمان در اختیار اردن قرار داشت، به اشغال ارتش اسرائیل درآمد.

ایجاد شهرک‌های یهودی نشین با واکنش خشم‌آلود فلسطینیان مواجه بوده است.

در سال 1988، دولت اردن رسما از اختیارات خود در اداره امور این اراضی صرفنظر کرد و در پی توافقنامه صلح اسرائیل و فلسطینیان در سال 1995، کرانه باختری و نوار غزه به عنوان سرزمین هایی شناخته شدند که قرار است کشور مستقل فلسطینی در آنها ایجاد شود.

براساس قوانین بین‌المللی، تغییر در ساخت و ساز و ترکیب جمعیتی اراضی اشغال شده در جنگ ممنوع است و به همین دلیل هم سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان اقدام اسرائیل در ایجاد شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی اشغالی اعراب را غیرقانونی می‌دانند.

با اینهمه، از زمان اشغال کرانه باختری رود اردن، رژیم اسرائیل مجوز ایجاد شماری شهرک یهودی‌نشین در این اراضی را صادر کرده و در مواردی هم گروه‌هایی از اسرائیلیان بدون دریافت مجوز، به ایجاد «غیرقانونی» این قبیل شهرک‌ها مبادرت کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول