اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گوی فارس با رئیس مجمع نمایندگان ‌کردستان مطرح شد

حضور ‌حداکثری ‌معادلات جهانی را به نفع نظام تغییر می‌دهد/ پیش‌بینی مشارکت ‌75 درصدی‌

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: با توجه به نظرسنجی و شور همگانی که در روزهای اخیر در فضای انتخابات وجود دارد، پیش‌بینی می‌کنیم، 75 درصد از مردم در انتخابات شرکت کنند.

حضور ‌حداکثری ‌معادلات جهانی را به نفع نظام تغییر می‌دهد/ پیش‌بینی مشارکت ‌75 درصدی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، همه بر این باور هستند که انتخابات در ایران اسلا‌می به نوعی جهانی است و تمامی دوست و دشمن به آن چشم دوخته‌اند تا جایی که دشمنان برخی از تصمیمات علیه ایران را بر اساس میزان مشارکت مردم در این انتخابات می‌گیرند.

ایران اسلامی که که به یکی از قطب‌های جهان دوقطبی تبدیل شده است در تمامی مباحث کلان جهانی اثرگذار است و بر همین اساس است که کشورهای غربی و استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی چنین موضوعی را برنمی‌تابند و مدام در فکر توطئه هستند.

خبرگزاری فارس برای روشنگری مردم جامعه از اهمیت حضور در انتخابات سلسله گفت‌وگوهایی داشته است که به همین دلیل با سیدمحمد بیاتیان گفت‌وگویی داشته‌ایم که در پی می‌آید.

فارس: جناب آقای بیاتیان اهمیت مشارکت مردم در انتخابات بر کسی پوشیده نیست نظر جنابعالی در این خصوص چیست و به نظر جنابعالی این مسئله چه تاثیراتی در بعد داخلی و خارجی خواهد داشت؟

حضور حداکثر مردم در انتخابات در حوزه بین‌المللی خیلی از معادلات را به نفع نظام تغییر خواهد داد، بنابراین حضور مردم مولفه اصلی در انتخابات پیشرو است.

مشارکت بالای مردم در بحث عملکرد دولت آینده تاثیرگذاری بسزایی دارد و در کنار آن در بعد بین‌المللی نیز حضور مردم خیلی از معادلات را به نفع جمهوری اسلامی در پای میز مذاکرات و تصمیم‌گیری در مناطق مختلف دنیا علیه جمهوری اسلامی موثر است.

قطعا حضور مردم مولفه اصلی در انتخابات پیش‌رو است و می‌تواند معادلات را به نفع جمهوری اسلامی ایران و ملت ما در دنیا تغییر دهد.

فارس: ویژگی‌های یک کاندیدای اصلح رئیس جمهوری  از دیدگاه یک نماینده مجلس.....

رئیس جمهور کسی است، که سکان‌دار قوه مجریه است و به نوعی باید مجری قانون اساسی و قوانین که در مجلس شورای اسلامی وضع می‌شود باشد.

به لحاظ شخصیتی نیز باید تفکر معتدل و میانه‌رو داشته باشد و از همه نخبگان و برگزیدگان، افراد توانمند و کارشناسان در راستای انجام امورات بهره کافی و وافی ببرد.

در کنار توجه به این مهم رئیس‌جمهور اصلح باید تمام توان خود را به کار ببرد تا در عرصه داخلی مشکلات اقتصادی، اشتغال و نابسامانی‌های که در عرصه تولید و صنعت وجود دارد حل کند و دولتی بدون حاشیه و کار آمد داشته باشند.

هیچ‌نوع سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی را در دولت لحاظ نکنند و حرف اول و آخرش بحث کار و تلاش و امیدواری به ملت ایران باشد.

رئیس جمهور اصلح در عرصه بین‌المللی نیز باید سیاست خارجی ما را بر اساس سه اصل عزت، حکمت، مصلحت که از تاکیدات مقام معظم رهبری است پیش ببرد تا بتوانیم در تا بتوانیم مذاکراتی که داریم و یا در جای که حضور جمهوری اسلامی موثر است با تکیه بر این سه اصل در دنیا مثل گذشته نقش مثبت خود را ایفا کنیم.

فارس: میزان حساسیت انتخابات پیش‌رو نسبت به انتخابات‌های گذشته در کشور چیست؟

چون دشمن برای تمام انتخاباتی که داریم برنامه‌ریزی می‌کند از این رو هر انتخاباتی نسبت به انتخابات‌ قبلی از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

درست است که کشورهای مختلف دنیا که خود را مهد دموکراسی می‌دانند در بهترین حالت میزان مشارکت مردم در انتخابات‌هایی که برگزار می‌کنند 50 درصد است، اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی استقبال و مشارکت مردم در انتخابات بسیار بالا و حداکثری است.

دشمنان روی این مشارکت حساب باز می‌کنند به‌گونه‌ای که اگر مشارکت مردم در انتخابات کمتر از دوره قبلی باشد آن را به حساب کم شدن میزان اقبال مردم از نظام جمهوری اسلامی می‌دانند. با این وجود مردم ایران همواره در انتخابات حضوری حداکثری دارند.

فارس: ویژگی انتخابات فردا نسبت به انتخابات گذشته را بیان بفرمایید

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای شهر و روستاها از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، چون میز مذاکرات 1+5، معادلات سوریه، حزب‌الله لبنان و نقطه‌نقطه جهان همه منتظر هستند ببینند وضعیت انتخابات و میزان مشارکت مردم در ایران چگونه خواهد بود از این رو انتخابات این دوره از تمامی انتخابات‌هایی که در گذشته برگزار شده است اهمیت بسیار بالایی دارد و خوشبختانه مردم هم این اهمیت را درک می‌کنند و به بهترین وجه پای صندوق‌های اخذ رای حضور پیدا خواهند کرد.

فارس: آیا پیش‌بینی می‌کنید انتخابات به دور دوم کشیده شود؟

اگر ملاک ما نظر‌سنجی‌ها باشد، احتمال کشیدن انتخابات به دور دوم تقریبا درصد بالای را  به خود اختصاص می‌دهد.

با توجه به نظرسنجی‌ها که اخیرا انجام شده، رای همه افرادی که به عنوان کاندیدای رئیس جمهوری معرفی شدند به 22 درصد نرسیده و با توجه به این که باید رئیس‌جمهور منتخب بالای 50 درصد رأی بیاورد، فکر می‌کنم انتخابات به دور دوم کشید شود.

..............................

مصاحبه‌ از شیرین مرادی

..............................

انتهای پیام/79002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول