اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جلوگیری آل‌خلیفه از ورود مداح اهل بیت(ع) به بحرین/ تداوم بازداشت دانش آموزان و محرومیت از تحصیل

مسئولان امنیتی رژیم بحرین در فرودگاه از ورود یک مداح معروف اهل بیت(ع) به خاک این کشور جلوگیری کردند.

جلوگیری آل‌خلیفه از ورود مداح اهل بیت(ع) به بحرین/ تداوم بازداشت دانش آموزان و محرومیت از تحصیل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، مسئولان فرودگاه بین‌المللی بحرین دیروز با ورود «نزار القطری» به خاک بحرین مخالفت کردند.

این مداح اهل بیت (ع) قرار بود در مراسم میلاد امام حسین (ع) در حسینیه "حاج حسن العالی" شرکت کند.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین تأکید کرد: این اقدام رژیم آل خلیفه در ادامه سخت گیری ها و فشارها علیه شخصیتهای فرهنگی و دینی برای انتقام از اکثریت جامعه بحرین انجام شده است.

در همین حال خبر دیگری از بحرین حاکی است: رژیم آل خلیفه در ایام امتحانات پایان سال تحصیلی با شدت بیشتری به بازداشت دانش آموزان ادامه می دهد و این درحالی است که بسیاری از آنان از حق ادامه تحصیل محروم شده و فضای امنیتی بر آینده تحصیلی آنان تاثیر گذاشته است.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد که تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان معترض که خواستار دموکراسی و تحولات سیاسی در کشورشان هستند با صدور احکام ظالمانه در بازداشت به سر می برند و تا کنون موفق نشده اند در امتحانات شرکت کنند.

این جمعیت افزود که بازداشت ها از روز یکشنبه گذشته همزمان با آغاز امتحانات پایان سال شدت گرفته و ماموران رژیم به شکل غیر معمول با یورش به خانه ها و یا در خیابان، جوانان و نوجوانان را بازداشت می کنند.

آمار ارائه شده از سوی اداره آزادی و حقوق بشر جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نشان می دهد در طول ماه می 240 شهروند بحرینی از جمله 3 زن و 19 نوجوان بازداشت شده اند.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد: امتحانات نهایی در حالی شروع شده که دانش آموزان و دانشجویان بحرینی وضعیت بدی دارند و مشمول عملیات سرکوب رسمی رژیم می شوند. علاوه بر صدها تن از این قشر که تحت پیگرد قرار دارند دهها تن نیز در بازداشت گاهها به سر می برند.

این جمعیت مخالف حکومت بحرین تصریح کرد: دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی که عده ای از آنها کودک هستند، در معرض زورگویی و نقض حقوقشان از سوی عوامل رژیم قرار دارند و با محروم شدن از امتحانات و ادامه تحصیل از بدیهی‌ترین حقوق خود برخوردار نیستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول