اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان ‌رضوی خبر داد

افزایش 311 درصدی صادرات چمدانی خراسان‌ رضوی

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان‌رضوی از افزایش 311 درصدی صادرات چمدانی استان در دو ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 311 درصدی صادرات چمدانی خراسان‌ رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا جمشیدی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات خراسان‌رضوی اظهار کرد: با وجود تمام محدودیت‌ها و تنگناهای تحمیلی از سوی دشمنان، شاهد افزایش ارزش صادرات در استان بوده‌ایم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در دو ماه نخست امسال 617 تن کالا به ارزش تقریبی 5 میلیون و 300 هزار دلار به صورت چمدانی صادر شده است.

وی افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و 123 هزار دلار بوده است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: با مقایسه صادرات و واردات، تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان طی دو ماه امسال مثبت و معادل 216.8 میلیون دلار بوده است.

جمشیدی ادامه داد: با توجه به فرصت مناسب ایجاد شده برای کشور در زمینه افزایش صادرات، دستیابی به بازارهای جدید و توسعه بازارهای موجود پیش‌بینی می‌شود در امسال نیز شاهد افزایش ارزش صادرات در استان خراسان‌رضوی باشیم.

وی ادامه داد: خراسان‌رضوی به لحاظ رشد صادرات نیز وضعیت مطلوب‌تری نسبت به میانگین کشوری دارد.

جمشیدی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در راستای توسعه صادرات غیر‌نفتی گفت: ‌باید در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده به منافع ملی و استانی توجه شود تا با وضع بخشنامه‌های غیر کارشناسانه این روند را با چالش مواجه نکنیم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان‌رضوی، با اشاره به مفاد قانونی لزوم استقرار نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در گمرکات و بازارچه‌های مرزی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی دستگاه‌ها هنوز نماینده معرفی نکرده‌اند این استقرار باید هرچه سریع‌تر انجام شود تا در قالب پنجره واحد، ‌مسایل مرزی را هرچه مطلوب‌تر به سرانجام رسانیم.

جمشیدی در ارتباط با دستور کار جلسه وضعیت صادرات استان از طریق حمل و نقل ریلی گفت: حمل و نقل ریلی از ارزان‌ترین روش‌هاست و از امنیت بالایی برخوردار بوده و توان رقابتی ما را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه تامین واگن قبل از تشکیل کنسرسیوم باید به عهده راه آهن باشد افزود: با توجه به اینکه 65 درصد صادرات کشور به کشورهای آسیای میانه متعلق به خراسان‌رضوی است باید در توزیع واگن‌ها جایگاه استان مد‌نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/70005/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول