اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد

برخورد تحقیرآمیز غرب با ایران در دوره اصلاحات

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد تحقیر‌آمیز وزیر امور خارجه آلمان در مذاکرات دوره اصلاحات نشان‌نگر کوتاهی طرف‌های مذاکره‌کنند ایرانی در آن دوره بوده است.

برخورد تحقیرآمیز غرب با ایران در دوره اصلاحات

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین نشست بزرگ بصیرتی شهر شال شامگاه چهارشنبه با حضور گسترده اقشار مردمی در مسجد جامعه شهر شال برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در این نشست با اشاره به نزدیکی روز انتخابات و طرح مباحث سیاسی متناسب با چنین ایام اظهار داشت: دو جریان از زمان پیش از انقلاب اسلامی تاکنون در کشور وجود داشته و مطرح بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: جریان نخست همواره معتقد به کوتاه آمدن برابر حکومت پهلوی به رهبری شریعتمداری پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و در مقابل امام(ره)، سخن از کوتاه آمدن برابر شاه می‌آوردند.

حسینی افزود: نقطه مقابل جریان نخست دیدگاه فکری امام و یارانش بود که معتقد به بیرون‌ راندن رژیم پهلوی و دست‌یابی به آرمان‌های اسلامی بودند.

وی بیان کرد: در دوره ابتدایی انقلاب اسلامی نیز این دو جریان در شکل ملی‌گراها که معتقد به کوتاه آمدن برابر آمریکا و دیدگاه دوم مقاومت ظهور یافتند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان دفاع مقدس نیز این دو جریان وجود داشته و عده‌ای معتقد به مبارزه با صدام و گروه دیگر به قطع جنگ و صلح با صدام امیدوار بودند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به شکل‌گیری موضوع هسته‌ای از دولت اصلاحات اشاره کرد و افزود: در دوران اصلاحات نیز جریان سازش از جریان مقاومت پیشی‌ گرفت و دولت اصلاحات نیز با جدیت روند عقب‌نشینی را در پیش گرفت.

حسینی به پخش مستند اخیر از سوی رسانه مغرض بی‌ بی سی‌ فارسی در خصوص جریان هسته‌ای اشاره کرد و افزود: وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان در این مستند خاطرات خود را از دوران اصلاحات و سران مذاکره‌کننده ایرانی بیان کرده و به صراحت کوتاه‌ آمدن طرف ایرانی را در موضوع مذاکرات بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مناظره انتخاباتی کوتاه‌ آمدن و عقب‌نشینی در سخنان کاندید‌های اصلاح‌طلبان مشخص بود، ابراز داشت: برخورد همراه تحقیر آمیز وزیر امور خارجه آلمان در مذاکرات دوره اصلاحات نشان‌نگر کوتاهی طرف‌های مذاکره‌کنند ایرانی در آن دوره بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: روحانی در دوره مذاکره خود خطاب به طرف‌های مذاکره‌کننده غربی تقاضای احداث 20 سانتری‌فیوژ را داد که آنها حتی این تعداد را نیز نپذیرفته و خواهش‌های وی هیچ‌گاه مورد توجه غربی‌ها قرار نگرفت.

حسینی با بیان اینکه خاتمی رئیس دولت اصلاحات در دوران خویش تقاضای خرید پنج هواپیما را برای تجهیز فرودگاهی و تعویض هواپیمای فرسوده داد، افزود: در نهایت طرف‌های فروشنده تنها به اهدای یک فروند هواپیما آن هم برای شخص رئیس جمهور راضی شدند.

وی با تأکید بر اینکه طرف‌های غربی به سازشکاران مذاکره‌کننده دوران اصلاحات حتی یک چوب کبریت نیز نداده و تحریم‌هایی وجود داشت، تصریح کرد: جریان مقاومت در مقابل سازش اصلاحات در دوران اصولگرایی به وجود آمد و به برکت همین گفتمان امروز کشور در زمینه‌ هسته‌ای به پیشرفت رسیده و هجمه تحریم‌ها نیز نتیجه اسرار ملت بر گفتمان ملت است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به بازدید پنج ماه گذشته خویش از تأسیسات نطنز در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: دانشمندان جوان و خودجوش ایران اسلامی امروز کشور را در مسیر اقتدار هسته‌ای به پیش برده و سوق‌بخش به سوی تعالی ایران هستند.

وی با بیان اینکه با فضل الهی 30 هزار سانتریفیوژ به تبع مقاومت به وجود آمده است، ابراز داشت: این مهم در حالی است که در دوران اصلاحات حتی اجازه تأسیس 20 سانتریفیوژ نیز داده نمی‌شد و امروز جمهوری اسلامی از مرز هسته‌ای با خالصی پنج درصد گذشته و 220 کیلوگرم اورانیوم با غنای 20 درصد را تولید کرده است.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول