اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ولایتی در جمع مردم کرج:

باید به بداخلاقی‌ها پایان داد/ ریشه فساد را قطع می‌کنیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت آینده باید اخلاق محور اصلی همه کارها بوده و به بداخلاقی‌های موجود پایان داد.

باید به بداخلاقی‌ها پایان داد/ ریشه فساد را قطع می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اکبر ولایتی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم شهرستان کرج اظهار داشت: به دلایل مختلف تولید در ایران مشکلات زیادی پیدا کرده و در حال حاضر بخشی از کارخانه‌های کشور فعالیت کامل و مؤثر ندارند.

وی ادامه داد: در این شرایط باید با استفاده از نظر نخبگان و فعالان عرصه صنعت راه‌های برطرف کردن مشکلات این بخش را پیدا کرده و گام نخست در حماسه اقتصادی را با محوریت رونق بخشیدن به تولید محقق کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر مردم به من رأی داده و بتوانم دولت تشکیل دهم، برنامه‌های زیادی را در حوزه اقتصادی و با هدف تحقق حماسه اقتصادی اجرایی خواهیم کرد.

ولایتی تصریح کرد: فاز نخست این برنامه طی یک 100 روز اجرا شده و این راهکارها به صورت فوری برای رفع مشکلات کشور اقتصادی به ویژه در حوزه صنعت و تولید عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: همانطور که تأکید کردم، فاز نخست رفع مشکلات اقتصادی در 100 روز عملیاتی و اجرا می‌شود و این وعده به این معنی نیست که ما در 100 روز همه مشکلات کشور را برطرف می‌کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: به طور قطع در این زمینه از نظرات کارشناسان و اقتصاددانان استفاده شده و اهدافی چون بالا بردن قدرت خرید مردم و رونق تولید را در همان ابتدا در دستورکار دولت قرار خواهم داد.

ولایتی عنوان کرد: دولت باید کمک حال صنعتگران و کشاورزان و فعالان بخش اقتصادی بوده و آنها را برای پیدا کردن مسیر صحیح حمایت کند؛ ما در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای برای واگذاری بخش تولید و اقتصاد به بخش خصوصی داریم و معتقد به اقتصاد دولتی نیستیم.

وی بیان داشت: از ابتدا قرار بود که 30 درصد درآمدهای حاصله از اجرای قانون هدفمندی یارانه به کشاورزان و صنعت تحقق یابد که متأسفانه این مهم انجام نشد و در دولت آینده تلاش می‌کنیم که سهم بخش صنعت و اقتصاد به طور مرتب از درآمدهای حاصله از اجرای این طرح ارائه شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: برای اقتصاد نمی‌توان به تنهایی تصمیم گرفت و به طور قطع از خرد جمعی و نظرات نخبگان اقتصادی استفاده خواهیم کرد.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به پرونده هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و اذعان داشت: همه می‌دانند که این پرونده بهانه‌ای در دست غربی‌ها برای مقابله با ایران است و ما همان سیاست‌های مقام معظم رهبری را در حوزه دستیابی به حقوق کامل هسته‌ای خود پیگیری خواهیم کرد.

وی عنوان داشت: اخلاق‌ محور اصلی تمام فعالیت‌های دولت ما خواهد بود و اخلاق‌محوری را در اولویت قرار داده و به بداخلاقی‌ها در عرصه‌های مختلف پایان خواهیم داد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: باید فضا به صورتی باشد که هم مردم و هم مسئولان در تصمیم‌گیری‌های خود ثبات داشته باشند و هر روز با یک مصوبه و تصمیم تازه مردم و مدیران در بخش‌های مختلف را نباید سردرگم کنیم. 

* حماسه سیاسی و اقتصادی مکمل همدیگر هستند

ولایتی همچنین تحقق شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت احتمالی خود توصیف کرد و گفت: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مکمل همدیگر هستند و نمی‌توان این دو را از هم تفکیک کرد. چراکه اگر اقتدار سیاسی نباشد، اقتدار اقتصادی محقق نمی‌شود و برعکس این حالت نیز صادق است.

وی تأکید کرد: برای مقابله با فساد نیز به ویژه در بخش‌های اداری و دولتی از مدیران متدین، ولایی و انقلابی سود خواهیم برد و ریشه فساد را قطع می‌کنیم. ما باید از تجربه همه مدیران، دلسوزان انقلاب و توانمندی‌های موجود در کشور به بهترین شکل استفاده کنیم تا ضمن خنثی‌سازی تهدیدهای خارجی، در داخل کشور نیز توانمندی خود را افزایش دهیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان یادآور شد: برای تحقق این مهم باید معتدل رفتار کرد و به همین دلیل دولت آینده با شعار اعتدال بر سرکار خواهد آمد.

انتهای پیام/2302/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول