اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید قاهره بر تلاش برای رفع محاصره غزه

وزیر امور خارجه مصر بر ادامه تلاش‌های قاهره برای حمایت از قضیه فلسطین و رفع محاصره تحمیلی بر نوار غزه تاکید کرد.

تاکید قاهره بر تلاش برای رفع محاصره غزه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، «محمد کامل عمرو» در دیدار با «احمد داوود اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود در حاشیه کنفرانس کشورهای کمک‌کننده به قدس در باکو گفت که قاهره به تلاش‌های خود برای حمایت از قضیه فلسطین ادامه می‌دهد.

وی افزود که قاهره موفق شد تجاوزات وحشیانه علیه برادران ما در نوار غزه را متوقف سازد و برای رفع محاصره جائرانه علیه این منطقه نیز تلاش می‌کند.

وی اظهار داشت که مصر به تلاش‌های خود برای تحقق رؤیای تشکیل دولت مستقل فلسطین ادامه می‌دهد همچنانکه قاهره به تحرکات فلسطینیان برای دستیابی به حقوق مشروع خود برای به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل کمک کرد.

عمرو تصریح کرد که مصر همچنان در تلاش است تا آشتی فلسطینیان با پشت سر گذاشتن اختلافات بر اساس توافقنامه قاهره امضا شده در ماه می 2011، تحقق یابد و تلاش‌ها برای اجرای بندهای این توافقنامه با هماهنگی همه گروه‌های فلسطینی ادامه دارد.

نشست سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی طرح های کمک به توسعه قدس شریف دیروز سه شنبه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد.

در این نشست نمایندگان 56 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی، روساء و نمایندگان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی(آیسسکو)، شورای همکاری‌های خلیج فارس، صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه و بانک توسعه اسلامی حضور دارند. در این نشست که اسحاق آل حبیب مدیرکل امور سیاسی بین‌المللی وزارت امورخارجه به نمایندگی از ایران شرکت کرده است، طرح کمک 500 میلیون دلاری به توسعه قدس شریف بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول