اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه حضور پررنگ ورزشی‌ها در انتخابات شورای شهر

دوپینگ ورزشی برای پرش سیاسی/ رد پای ورزشی‌ها در میدان سیاست

حضور پررنگ ورزشی‌ها در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان را در صورتی می‌توان به فال نیگ گرفت که این افراد برای تبدیل اصفهان به شهری پویا و سرزنده با مردمی سالم و تندرست پیش قدم شده باشند و پای انگیزه‌های دیگر در میان نباشد.

دوپینگ ورزشی برای پرش سیاسی/ رد پای ورزشی‌ها در میدان سیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از اینکه موج ثبت نام ورزشی‌ها در انتخابات شورای شهر اصفهان بالا گرفت، دامنه آن به اصفهان نیز رسیده و تعدادی از افراد جامعه ورزش برای ورود به عرصه مدیریت شهری داوطلب شدند.

در طی روزهای گذشته نیز شاهد تبلیغات این افراد بودیم که با پر رنگ کردن جنبه‌های ورزشی برای جلب نظر افکار عمومی تلاش می‌کردند و پس از اعلام نتایج مشخص خواهد شد که اقبال مردم به ورزشی‌ها چه قدر خواهد بود.

طبیعی است که در یک شهر سرزنده و سالم ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی و تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه با حرکت به سمت برنامه‌های سلامت‌محور، گسترش فضاهای ورزشی بانوان در سطح شهر اصفهان و اهمیت توجه به شاخصه‌های سلامت جسمی و روحی در بین مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و چه کاندیداهای ورزشی و چه غیر ورزشی‌ها باید این اصول را مدنظر خود داشته باشند.

ورزش از جمله وظایفی است که طبق قانون به عهده وزارت ورزش و جوانان گذاشته شده و در استان‌ها نیز ادارات ورزش و جوانان ایفاگر این وظیفه هستند و از این رو ورزش ارتباط با مستقیمی با شوراهای شهر پیدا نخواهد کرد.

با این حال ورزش همگانی به شهرداری‌ها سپرده شده و شوراهای اسلامی می‌توانند با قوانینی که در این زمینه تدوین می‌کنند، در حوزه ورزش همگانی نقش‌آفرینی کنند، ضمن اینکه ایجاد سالن‌های ورزشی و مجموعه‌های ورزشی در سطح محلات شهر اصفهان نیز می‌تواند گام موثری در راستای پیشرفت ورزش باشد.

در صورتی که حضور ورزشی‌ها در انتخابات شورای شهر اصفهان به منظور بالا بردن وزنه ورزشی‌ها در این عرصه باشد، اتفاق خوبی به شمار می‌آید اما در صورتی که اهداف و اغراض سیاسی، گروهی و جناحی و یا شخصی در آن دخیل باشد، به هیچ عنوان نمی‌توان حضور ورزشی‌ها در شورای شهر را مثبت تلقی کرد.

انتهای پیام/63006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول