اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها:

بارگیری بیش از ظرفیت ناوگان باری جرائم سنگین به همراه دارد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرات ناشی از عدم توازن و تعادل وسیله نقلیه آسیب به زیر ساخت راه‌ها جرائم سنگین نیز همراه دارد.

بارگیری بیش از ظرفیت ناوگان باری جرائم سنگین به همراه دارد

گودرز محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: برای افزایش ایمنی رانندگان و محافظت از راه‌ها، تخلفات اضافه تناژ از سوی پلیس راه و این اداره کل به شدت کنترل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه حفظ و صیانت از زیرساخت‌های حمل و نقل از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و به تبع آن ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌ها در  استان‌هاست، نظارت و کنترل اوزان کامیون‌های حامل بار بخش مهمی از وظایف در خصوص حفظ و ایمنی جاده‌ها است که با همکاری پلیس راه انجام می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: کامیون‌هایی که بار اضافه بر تناژ تعیین شده حمل می‌کنند توسط پلیس راه متوقف و گزارش مقدار اضافه بار و مسافت حمل شده، برای بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص راننده متخلف به این اداره کل اعلام می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی، چنانچه راننده برای نخستین بار مرتکب این تخلف شده باشد بر حسب میزان اضافه بار و مسافت طی شده جریمه خسارت وارده بر جاده را تا پایان مسیر پرداخت خواهد کرد .

محمودی تأکید کرد: چنانچه تخلف برای بار دوم و سوم تکرار شود جرائم به صورت تصاعدی و با مبالغ سنگین تعیین و در صورت لزوم با همکاری پلیس راه برای تخلیه بار وسیله نقلیه اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد: علاوه بر جرائم فوق، اخذ تعهد محضری مبنی بر عدم تکرار این تخلفات و در صورت تخطی ابطال کارت هوشمند و ممانعت از فعالیت در این زمینه از دیگر موازین قانونی تعیین شده برای این متخلفان خواهد بود .

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان ضمن توصیه به رانندگان وسایل نقلیه برای رعایت دقیق تناژ بار گفت: حمل بار با توجه به سیستم خاص هر وسیله نقلیه باری تعریف شده است.

وی از تمام رانندگان خواست با توجه به حد مجاز تعیین شده ناوگان مورد استفاده، نسبت به بارگیری اقدام کنند تا علاوه بر حفظ ایمنی خود در حفظ و نگهداری جاده‌ها نیز سهیم بوده و با رعایت استاندارد کار از اتلاف وقت و پرداخت جرائم نیز مصون بمانند.        

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول