اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس تشریح کرد:

دلایل قالیباف برای رفع مشکلات اقتصادی در مدت دو سال

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سوء تدبیر در اداره جامعه به عنوان چالش امروز کشور است و زمینه توسعه و شکوفایی اقتصادی را فراهم و یارانه تولید، صنعت و کشاورزی را رونق می‌دهم.

دلایل قالیباف برای رفع مشکلات اقتصادی در مدت دو سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدباقر قالیباف شهردار تهران یکی از نامزد‌های یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری است که نام وی به پشتوانه فعالیت‌ها و طرح‌های چشمگیرش در شهرداری پایتخت بر سر زبان‌ها افتاده است، اما این تمام آن چیزی نیست که در کارنامه کاری قالیباف مشاهده می‌شود، چرا که قالیباف پیش از اینکه پای به خیابان بهشت بگذارد و بر صندلی شهرداری تهران تکیه بزند، کارنامه موفقی از خود به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور بر جای گذاشته است.

قالیباف 20 خرداد ماه امسال در سفری انتخاباتی و تبلیغاتی در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی حضور یافت که به دنبال این موضوع به سراغ این سیاست‌مدار 52 ساله که مدرک دکترای خود را در رشته جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده است، رفتیم تا در زمینه چالش‌های امروز کشور با وی به گفت‌و‌گو بنشینیم، قالیباف در این مصاحبه به تبیین چالش‌های کشور در عرصه مدیریت پرداخت و راهکار‌هایش را برای برون‌رفت از این وضعیت تشریح کرد. همچنین قالیباف در بخشی از این ‌به بررسی مشکلات استان اصفهان و برنامه هایش برای پیشرفت اصفهان ‌گفت‌و‌گوی خبرنگار فارس در اصفهان را با این نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌خوانید.

*‌تورم و بیکاری دو چالش اصلی کشور است

محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه مردم ولایت‌مدار، غیور، خون‌گرم و مهمان‌نواز استان اصفهان همواره در حساس‌ترین لحظه‌های انقلاب وفاداری خود را به آرمان‌های نظام نشان داده‌اند، ادامه داد: خطه شهید‌پرور و قهرمان‌خیز اصفهان سرداران دلاوری چون شهید خرازی، شهید کاظمی و شهید ردانی‌پور را تقدیم انقلاب کرده است که هیچ‌گاه نام آنها از ذهن مردم پاک نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بنده به پشتوانه یک برنامه دقیق و نیز سابقه‌ام درصدد هستم که ظرف مدت دو سال آرامش را در اقتصاد حاکم کنم، تاکید کرد: البته نه به این صورت که در پایان دو سال شاهد این آرامش باشیم، بلکه در شش ماه نخست و به عبارتی در شش ماهه دوم امسال مردم شاهد تأثیرات این برنامه در تثبیت قیمت‌ها، کنترل گرانی و کاهش قیمت اقلام اساسی در کشور هستند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که با توجه به این موضوع که نامزد‌های دیگر نیز وعده‌هایی را برای سامان دادن به اقتصاد کشور ارائه داده‌اند، شما به پشتوانه چه برنامه و راهکاری درصدد برطرف شدن مشکلات اقتصادی ظرف مدت دو سال هستید، افزود: بنده به پشتوانه برنامه دقیق و نیز به پشتوانه 30 سال مدیریت اجرایی در حوزه‌های مختلف، بر این باورم که ظرف حداکثر دو سال اقتصاد کشور به ثبات و آرامش می‌رسد.

*‌نو‌سازی اقتصاد کشور یک وعده بی‌پشتوانه نیست

قالیباف با تاکید بر اینکه این یک وعده بی‌پشتوانه نیست، گفت: زمان نیز تعیین شده تا مردم امکان مطالبه داشته باشند و در زمان مدیریتم در شهرداری تهران نیز تعیین زمان‌بندی را در پروژه‌های بزرگ تهران انجام داده‌ام.

وی با بیان اینکه به گفته بسیاری از افراد تعیین زمان برای بهره‌برداری از پروژه‌هایی مانند تونل توحید، نیایش یا بزرگراه امام علی(ع) کار خطرناکی به لحاظ مدیریتی است، اظهار کرد: اما به اتکای برنامه دقیق و همت جهادی این وعده را به مردم دادم و موفقیت در این زمینه نیز به یاری خدا حاصل شد.

کاندیدای یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شعار‌های تند و حرف‌های احساسی نمی‌تواند گرانی، تورم، نا‌امنی، اعتیاد، فقر، بداخلاقی و دیگر مشکلات موجود در کشور را برطرف کند، اظهار کرد: شعار‌های تند نه تنها این مشکلات را برطرف نمی‌کند، بلکه ممکن است به این مشکلات نیز دامن بزند.

وی با تاکید بر اینکه در دولت آینده در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور سیاست‌های جبرانی را در حوزه مسائل کشاورزی، اقتصادی و صنعت اجرا می‌کنم و اولویت‌بندی در حوزه صنایع کوچک و بزرگ نیز ایجاد می‌شود، ادامه داد: در مباحث مربوط به یارانه‌ها و هدفمندی یارانه‌ها نیز در صورت اختصاص یارانه نقدی به مردم به صورت قطعی یارانه تولید در روستا و در صنعت را تقویت می‌کنیم.

قالیباف با بیان اینکه امروز بخش قابل توجهی از کشاورزان گلایه جدی دارند، تصریح کرد: درد کشاورزان این است که گندم می‌کارند، اما ضمانتی برای خرید گندم نیست و برخی کشت‌ها در زمین می‌ماند و از بین می‌رود.

*‌ امروز کم‌درآمد‌ترین افراد بیشترین مالیات را پرداخت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه امروز بیشترین مالیات از افرادی دریافت می‌شود، کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، اضافه کرد: زمانی که خط فقر در کشور بالای یک میلیون تومان است، باید عنوان شود که افرادی که کم‌تر از این میزان حقوق دریافت می‌کنند نباید  مالیات پرداخت کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این موارد از سیاست‌های جبرانی است که برای آنها برنامه‌های دقیقی را در دستور کار خود دارم، تاکید کرد: ایران کشوری با تمدن چند هزارساله دارد که با توجه به وجود ظرفیت و سرمایه‌های انسانی می‌تواند مرزهای علم و دانش را در نوردد.

انتهای پیام/63004/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول