اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی مهدویت خبر داد

تصویب دهه مهدویت در شورای فرهنگ عمومی کشور

رئیس مرکز تخصصی مهدویت از تصویب دهه مهدویت در شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد و گفت: دوره‌های کوتاه مدت مهدویت برای 700 هزار نفر از معلمان، حوزویان و اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

تصویب دهه مهدویت در شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی امروز در نشست خبری برگزاری دهه مهدویت با بیان اینکه بیش از 10 سال از فعالیت مرکز تخصصی مهدویت می‌گذرد اظهار کرد: ایجاد هماهنگی و رایزنی با مراکز مختلف مهدوی یکی از اهداف تشکیل این مرکز بوده است.

وی افزود: مراکز مختلفی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، رادیو معارف، مسجد مقدس جمکران، مرکز پژوهش‌های صدا و سیما، ستادهای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در تهران و اصفهان، موسسه آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات حوزه، بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و موسسه آینده روشن از جمله مراکز همکار در این زمینه بوده‌اند که در نهایت پس از چند جلسه ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با هدف جلوگیری از موازی‌کاری و نیز هم‌افزایی در برنامه‌های مختلف تشکیل شد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه راه‌اندازی دهه مهدویت یکی از نتایج ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی است خاطرنشان کرد: لازم بود دهه‌ای همراه با شور و نشاط لازم برای جوانان و اقشار مختلف و نیز امیدآفرینی برای همه جامعه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: جشن‌های این دهه امید به آینده را در میان مردم تقویت می‌کند و بزرگ‌ترین جشن‌های ملی ما در این هفته برگزار می‌شوند.

کلباسی با بیان اینکه از پنجم تا 15 ماه شعبان به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده است گفت: این مطلب در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید و به زودی ابلاغ رسمی خواهد شد و درج آن در تقویم نیز صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به ضرورت شور و نشاط همراه با شعور و بصیرت مهدوی عنوان داشت: هر روز این دهه دارای عنوان ویژه‌ای هستند هرچند به اقتضای شرایط می‌توان تغییراتی در آنها ایجاد کرد؛ «نیایش، مهدویت و حماسه حضور»، «مهدویت و معرفت»، «مهدویت و اطاعت»، «مهدویت و فرهنگ جهادی»، «مهدویت و خانواده»، «مهدویت و بانوان»، «مهدویت و جوان»، «مهدویت و انقلاب اسلامی»، «مهدویت و رسانه»، «منجی و وحدت ادیان» و «مهدویت و بیعت» نام‌های پیشنهادی برای روزهای این دهه هستند.

وی ادامه داد: فعالیت ستاد هماهنگی‌های مهدوی مختص‌ ماه شعبان نبوده و در طول سال جلسات و تصمیم‌گیری‌هایی خواهد داشت؛ با برخی سیاست‌ها و شیوه‌هایی که به ویژه در بخش‌های دولتی برگزار می‌شده توافقی نداشته و نقدهایی نیز به آن وارد کرده‌ایم، ما کاری به دولت‌ها و شرایط خاص نداریم و حتی پیش از دولت‌های نهم و دهم نیز فعالیت خود را انجام می‌دادیم.

کلباسی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی عضویت دارد گفت: عمده کار توسط مراکز غیر دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: مسائل علمی و تبلیغی از جمله مباحثی هستند که دارای تنوع گسترده بوده و سلایق مختلف در این زمینه اگر بر پایه اصول و مبانی ارائه شوند اثرات مفیدی خواهند داشت اما باید به اصل هماهنگی توجه کافی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مراقبت از موضوع مهدویت در مقابل آسیب‌ها یکی از اهداف تشکیل مرکز تخصصی مهدویت و ستاد هماهنگی بوده است عنوان داشت: معرفی صحیح مهدویت به همراه تبیین درست این موضوع موجب می‌شود بسیاری از آفات از این بحث دور شوند زیرا بزرگ‌ترین آسیب جهل نسبت به اصل مسئله است.

کلباسی خاطرنشان کرد: امروزه هم برخی افراد خود را مهدی موعود یا فرزند او معرفی می‌کنند و پیروانی را هم گرد خود جمع کرده‌اند و این امر نتیجه جهل برخی افراد است زیرا بسیاری از ادله این مدعیان نیز خیالی و وهم آلود بوده و اگر جلوی آنها گرفته شود می‌توان به آینده امیدوار بود؛ در این عرصه برگزاری کلاس‌های آموزشی در میان حوزه‌های علمیه و حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم تاثیرگذاری بالایی داشته است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهدویت برای 700 هزار نفر از معلمان، حوزویان و اقشار مختلف خبر داد و افزود: تدوین مجلات مفید و متکی به مبانی علمی، راه‌اندازی 14 سایت مرجع اینترنتی و سایر فعالیت‌ها در راستای تبیین و مطرح شدن اصولی و مبنایی مهدویت به شکل صحیح از جمله وظایف و کارکردهای مرکز تخصصی مهدویت بوده است.

وی راه‌اندازی کرسی‌های نظریه پردازی یا دوره‌های درس خارج مهدویت را مورد توجه قرار داد و افزود: در حال حاضر هفته‌ای سه روز اساتید حوزوی در مرکز تخصصی مهدویت درس خارج مهدوی دارند.

کلباسی با بیان اینکه مرکز تخصصی مهدویت همواره آماده همکاری با مسجد مقدس جمکران و بخش‌های فرهنگی این مکان بوده است گفت: امیدواریم با رسیدن سخت‌افزارها به حدی مشخص اقدامات نرم‌افزاری مربوط به این ارتباط هم سامان‌دهی شوند اما هنوز به فرمول مشخصی برای همکاری گسترده نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول