اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

خدایی بودن عامل ماندگاری نهضت امام حسین(ع) است

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: قیام اباعبدالله الحسین(ع) قیامی خدایی بود بنابراین اگر حرکتی برای خدا باشد ماندگار می‌ماند و در هیچ زمانی حرارت و شعله ناشی از آن سرد نمی‌شود.

خدایی بودن عامل ماندگاری نهضت امام حسین(ع) است

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع) اظهار کرد: بقای دین اسلامی مرهون حماسه‌آفرینی امام حسین(ع) است بنابراین قیامی که این امام بزرگوار پدید آورد و مبارزه و جهاد وی یک مسئله و برنامه بدیع و اثرگذار بود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) گوهر مکتب تشیع است و هر چه مکتب تشیع دارد به خاطر خون امام حسین(ع) است بنابراین هر نوع حماسه و قیام انقلابی که بر مبنای حق انجام می‌گیرد ادامه حرکت حماسه‌آفرین حسینی است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: امام حسین(ع) به درستی پاسدار اسلام، مکتب و ارزش‌ها بود بنابراین همگان باید آموزه‌های مکتب امام حسین(ع) را بیاموزند و مرزبان و حافظ خوبی برای دین باشند.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) در بدترین وضعیت نماز را بر جنگ و خانواده مقدم می‌داشت و مناجات و راز و نیاز را بر همه چیز ترجیح می‌داد.

موسوی تأکید کرد: ما باید وظیفه‌شناس و تکلیف‌شناس باشیم و آن مسئله را بر همه مسائل ترجیح دهیم و هیچ وظیفه‌ای نباید مانع تکلیف الهی ما شود.

وی عنوان داشت: امام حسین(ع) آمد تا آزادگی، حریت، شجاعت، ایثار، فداکاری، ارزش‌مداری، دفاع از اسلام، دین و عقیده را به همگان بیاموزد و آیات و کلمات قرآن به دلیل قیام امام حسین(ع) ماندگار مانده است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر چه حماسه به وجود می‌آید اگر ذیل حماسه حسینی باشد ماندگار می‌ماند و شورآفرین می‌شود و آثار و برکات معنوی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) خلق حماسه کرد تا قرآن حماسه‌ساز بماند و پرچم تشیع به اهتزاز درآید به طوری که اکنون ما مدیون دفاع، جهاد و شهادت امام حسین(ع) هستیم.

موسوی عنوان داشت: این امام بزرگوار سررشته خوبی‌ها و حرمت‌ها بود و به دلیل زیر پا گذاشتن امیال نفسانی برای همیشه در تاریخ ماندگار ماند.

وی با اشاره به ماندگاری قیام امام حسین(ع) گفت: قیام اباعبدالله الحسین(ع) قیامی خدایی بود بنابراین اگر حرکتی برای خدا باشد ماندگار می‌ماند و در هیچ زمانی حرارت و شعله ناشی از آن سرد نمی‌شود.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول