اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

1.6 میلیون رأی اولی حماسه‏ای باشکوه در انتخابات می‏آفرینند

امام جمعه فیروزکوه گفت: یک میلیون و 631 هزار و 206 نفر رأی اولی در کشور وجود دارند که به تکلیف شرعی خود برای حضور در انتخابات عمل می‏کنند و حماسه‏ای باشکوه می‏آفرینند.

1.6 میلیون رأی اولی حماسه‏ای باشکوه در انتخابات می‏آفرینند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از فرمانداری فیروزکوه، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری در همایش رأی‏ اولی‏های شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: با وجود تجدید نسل‏ها در طول تاریخ، هیچ نسلی در هیچ زمانی آیینه تمام‏نمای نسل قبلی نبوده و نیست.

وی گفت: گاهی اوقات نسل‏ها راه ترقی، رشد و پیشرفت را پیموده‏اند و گاهی برعکس، نسلی راه پس‏رفت را در پیش گرفته است و به هر حال از این دو حالت خارج نبوده‏اند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: نسل اول انقلاب در سال‏های دهه 40 شمسی حضور داشتند و جوانان آن زمان که لبیک‏گوی امام خمینی(ره) بودند، باارزش‏ترین و فداکارترین مردمان زمان بودند.

وی ادامه داد: نسل دوم انقلاب، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را در 22 بهمن‌ماه سال 57 رقم زدند و هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان را با کم‏ترین بضاعت و امکانات مالی به شایستگی اداره کردند.

استیری خاطرنشان کرد: اما نسل سوم که فرزندان نسل دوم انقلاب هستند و عده‏ای از آنان هم‏اینک به عنوان رأی اولی مطرح هستند، قطعاً آینده نظام اسلامی و کشور در دستان آنان است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: نگاهی به این نسل‏ها حاکی از تفاوت نیازهای آنان است؛ تفاوت در آرمان‏ها و اهداف، الگوها، ارزش‏ها، پوشش، نحوه سخن گفتن، به‏کارگیری اصطلاحات روزمره و ... از جمله این تفاوت‏هاست.

وی گفت: 25 میلیون نفر از جمعیت کنونی کشور را جوانان تشکیل می‏دهند و نکته‏ای که امروز دشمن دست روی آن گذاشته و مانور می‏دهد، جدا شدن نسل سوم از انقلاب و آرمان‏های آن است.

استیری تصریح کرد: این در حالی است که در تمام انتخابات گذشته از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون مشارکت رأی اولی‏ها بیش از 90 درصد بوده است و این امر معنای جدا شدن از انقلاب را به اذهان متبادر نمی‏سازد.

وی یادآور شد: انقلاب‏هایی نظیر انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب روسیه و . . . در جهان حتی به نسل دوم هم نرسیدند؛ در حالی که نسل سومی‏های ایران اسلامی همراه و همگام با انقلاب هستند و ایام خاطره انگیزی همچون 9 دی‌ماه سال 88، 22 بهمن‏ها، روز قدس‏ها و . . . را رقم زدند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: از مجموع 50 میلیون و 483 هزار و 192 نفر واجدین شرایط رأی در انتخابات، یک میلیون و 631 هزار و 206 نفر آنان رأی اولی هستند که تکلیف شرعی برای حضور در انتخابات دارند و به فرموده رهبری باید حجت شرعی برای انتخاب اصلح داشته باشند.

وی خطاب به رأی اولی‏های حاضر در این مراسم توصیه کرد: با بصیرت و آگاهی کامل کاندیدای اصلح را انتخاب کرده و به هیچ عنوان تحت تاثیر افراد مختلف و حامیان نامزدها قرار نگیرند.

انتهای پیام/67008/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول