اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال صنعتی:

رئیس جمهور آینده درصدد اصلاح نظام پولی و بانکی باشد

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب گفت: اصلاح نظام پولی و بانکی باید به عنوان اولویت نخست رئیس جمهور آینده باشد و رئیس جمهور باید گام‌های اساسی در این راستا بردارد.

رئیس جمهور آینده درصدد اصلاح نظام پولی و بانکی باشد

محمدرضا دیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید درصدد رسیدگی به دغدغه‌ها و مشکلات موجود در بخش صنعت باشد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل فعلی صنعت این است که طی یک سال گذشته به دلایل مختلف تغییرات بسیاری در سیاست‌ها، دستورالعمل‌ها و برنامه‌های اقتصادی و صنعتی دولت و مجلس ایجاد شده است.

وی با بیان این‌که صنعت نیاز به برنامه دارد، عنوان کرد: صنعت بدون برنامه ورشکسته می‌شود و برنامه‌ریزی بدون ثبات سیاست‌های دولت امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب با تأکید بر اینکه در حال حاضر قوانین و سیاست‌های دولت روز به روز در حال تغییر است، تصریح کرد: همچنین مجلس برنامه‌ریزی می‌کند اما دولت به بهانه‌ها و دلایل مختلف این برنامه‌ها را اجرا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عدم ثبات در بازار ارز و دلار یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در پیش روی صنعت کشور است، ادامه داد: کشور به یک سیاست تثبیت شده‌ای در زمینه موضوع ارز نیاز دارد و  رئیس جمهور آینده باید در راستای تثبیت نرخ ارز برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی خود را انجام بدهد.

دیانی با بیان این‌که وضعیت فعلی نظام پولی و بانکی موجود در سطح کشور یکی دیگر از مشکلات و معضلات اقتصادی کشور است، تأکید کرد: این موضوع به صنعت و اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه طی سال‌های گذشته بانک‌های خصوصی در سطح کشور راه‌اندازی شده است، اما دولت و مجلس بر روی این بانک‌ها نظارت کافی ندارند، افزود: در حال حاضر بانک‌های خصوصی به جای ارائه تسهیلات به صنعت به زیر‌مجموعه‌های خود تسهیلات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب با اشاره به این‌که اصلاح نظام پولی و بانکی باید به عنوان اولویت نخست رئیس جمهور آینده باشد و رئیس جمهور باید گام‌های اساسی را در این راستا بردارد، گفت: دولت آینده باید یک رویه اصلاحی را در راستای اصلاح نظام پولی و بانکی کشور در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان این‌که نظام پولی و بانکی باید به فعالیت‌های بانکی خود بازگردد و وارد مباحث اقتصادی نشود، اظهار داشت: تورم موجود در سطح کشور ناشی از وضعیت فعلی نظام پولی و بانکی موجود در سطح کشور  است.

دیانی با بیان این‌که تمام کاندیدا‌های این دوره از انتخابات ریاست جمهوری دارای شاخصه‌هایی هستند، ادامه داد: مدیریت قالیباف و توانمندی‌های اجرایی وی از مهم‌ترین ویژگی و شاخصه این کاندیدا است و مردم باید در انتخاب خود به ویژگی‌های این افراد توجه کنند.

انتهای پیام/63004/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول