اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا(ع)

عش آل محمد غرق در سرور و شادمانی شد

همزمان با فرا رسیدن ایام اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع)، شهر قم غرق در سرور است.

عش آل محمد غرق در سرور و شادمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همزمان با فرا رسیدن سوم، چهارم و پنجم ماه شعبان سالروز ولادت‌های با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) شهر مقدس قم یکپارچه غرق در نور و شادمانی شد.

شهر مقدس قم در شب میلاد سومین اختر تابناک امامت و ولایت حال و هوای ویژه‌ای به خود گرفت و مراسم جشن و سرور به مناسبت میلاد این امام همام در حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرکه با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

امروز نیز در بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز مراسم ویژه با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

همچنین مردم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و آذین بندی در نقاط مختلف شهر، اعیاد شعبانیه را گرامی می‌دارند.

در شب میلاد با سعادت امام عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هزاران نفر از زائران بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) با شرکت در مجلس جشن آن حضرت که از سوی آستانه مقدسه برگزار شده بود، به شادی پرداخته و این میلاد با برکت را به کریمه اهل بیت تبریک و تهنیت گفتند.

در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون به ایراد سخنرانی پرداخت و دعای توسل توسط هیئت جانبازان استان قم قرائت شد.

همچنین از صبح امروز مراسم جشن و سرور با سخنرانی حجت‌الاسلام وحید‌پور، مداحی علی بهادر و همخوانی گروه تواشیح موعود ادامه پیدا خواهد کرد و در عصر ولادت نیز مراسمی از ساعت 18 و 30 دقیقه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رزاقی، مداحی سید مهدی ذوشرافتین و همخوانی گروه معراج برگزار خواهد شد.

مسجد مقدس جمکران نیز در شب میلاد پیشوای سوم میزبان هزاران نفر از نمازگزاران و زائران شهر قم بود که پس از اقامه نماز مغرب و عشا ولادت امام حسین(ع) را به ساحت مقدس امام زمان (عج) تبریک گفتند.

قرائت قرآن کریم توسط استاد علی اصغر شعاعی از قاریان ممتاز بین‌المللی، سخنرانی مذهبی توسط حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی، قرائت دعای توسل با نوای حاج عباس حیدرزاده و قرائت زیارت جامعه کبیره با نوای حجت الاسلام وافی از دیگر بخش‌های ویژه برنامه شب ولادت امام حسین(ع) در مسجد مقدس جمکران بود.

زندگی نامه امام حسین(ع)

امام حسین علیه السلام در سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه به دنیا آمد. رسول خدا(ص) نام این فرزند را حسین نهاد. وی مورد علاقه شدید پیامبر(ص) بود و آن حضرت درباره او فرمود «حسینُ مِنی و اَنا من حسین» و در آغوش پیامبراکرم(ص) بزرگ شد و در هنگام رحلت رسول خدا(ص) تنها شش سال داشت.

حضرت سیدالشهدا(ع) در دوران پدرش علی بن ابیطالب(ع) نیز از موقعیت والایی برخوردار بود؛ علم، بخشش، بزرگواری، فصاحت، شجاعت، تواضع، دستگیری از بینوایان، عفو و حلم از صفات برجسته این حجت الهی است.

سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شیعه در دوران خلافت پدر در کنار آن حضرت بود و در سه جنگ جمل، صفین و نهروان شرکت کرد.

امام حسین(ع) پس از شهادت پدر که امامت به حسن بن علی(ع) رسید، همچون سربازی مطیع رهبر و مولای خویش و همراه برادر بود و پس از انعقاد پیمان صلح، با برادر و بقیه اهل بیت(ع) به مدینه آمد و با شهادت امام مجتبی علیه السلام در سال 49 یا 50 هجری بار امامت بر دوش سیدالشهدا(ع) قرار گرفت.

امام حسین(ع) یکی از محورهای وحدت شیعه و از چهره‌های برجسته و شاخص بود که مورد توجه قرار داشت و همواره سلطه اموی از نفوذ شخصیت او بیم داشت. با مرگ معاویه در سال 60 هجری، یزید به والی مدینه نوشت که از امام حسین(ع) بیعت بگیرد؛ اما حضرت که فساد یزید و بی‌لیاقتی او را می‌دانست از بیعت امتناع کرد و برای نجات اسلام از سلطه یزید که به زوال و محو دین می‌انجامید، راه مبارزه را پیش گرفت.

حضرت ابتدا از مدینه به مکه هجرت کرد و در پی نامه‌نگاری‌های کوفیان و شیعیان عراق با آن حضرت و دعوت برای آمدن به کوفه، آن امام ابتدا مسلم بن عقیل را فرستاد و نامه‌هایی برای شیعیان کوفه و بصره نوشت و با دریافت پاسخ کوفیان در بیعتشان با مسلم بن عقیل، در روز 8 ذیحجه سال 60 هجری از مکه به سوی عراق حرکت کرد.

پیمان شکنی کوفیان و شهادت مسلم بن عقیل، اوضاع عراق را نامطلوب ساخت و سیدالشهدا علیه السلام که همراه خانواده، فرزندان و یاران به سوی کوفه می‌رفت، پیش از رسیدن به کوفه در سرزمین «کربلا» در محاصره سپاه کوفه قرار گرفت اما تسلیم نیروهای یزید نشد و سرانجام در روز عاشورا در آن سرزمین، مظلومانه و تشنه کام، همراه اصحابش به شهادت رسید و از آن پس کربلا کانون الهام و عاشورا سرچشمه قیام و آزادگی شد و شهادت سیدالشهدا(ع) سبب زنده شدن اسلام و بیدار شدن وجدان‌های خفته شد.

انتهای پیام/78008/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول