اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان:

استعفای اعضای هیئت نظارت شورای شهرستان رشت پذیرفته نشد

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان گفت: استعفای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت پذیرفته نشده است و در حال مذاکره با آنها هستیم.

استعفای اعضای هیئت نظارت شورای شهرستان رشت پذیرفته نشد

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت درباره وضعیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شهر و روستای گیلان اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات یعنی تعیین صلاحیت‌ها به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: مرحله نخست استقرار هیئت‌های نظارت و سپس هیئت‌های اجرایی به پایان رسید.

نماینده مردم رشت در مجلس مرحله دوم انتخابات را تعیین صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی استان عنوان کرد.

وی افزود: در مرحله دوم، صلاحیت 15 هزار و 599 نفر مورد بررسی قرار گرفت که حدود دو هزار نفر در شهر و بقیه روستاها بودند.

کوچکی‌نژاد اذعان کرد: طبق قانون هیئت‌های اجرایی صلاحیت افراد را بررسی ‌کردند و سپس هیئت نظارت شهرستان‌ها این کار را انجام ‌دادند.

وی با بیان اینکه افراد معترض از هیئت اجرایی و نظارت باید به هیئت عالی نظارت اعتراض می‌کردند، گفت: طبق قانون انتخابات، نامزدهای معترض روستاها به هیئت نظارت شهرستان‌ها و در شهرها نیز به هیئت عالی نظارت استان شکایت ‌کردند.

این مسئول اضافه کرد: بررسی صلاحیت‌ها با دقت ادامه یافت و کسانی که از هیئت عالی نظارت شکایت داشتند به هیئت عالی نظارت کشور اعتراض خود را ارائه دادند و بررسی صلاحیت‌ها به پایان رسیده است به جز برخی موارد که وجود دارد و باید بین هیئت عالی استان‌ها و مرکز در تهران انجام شود.

وی درباره آخرین تأیید صلاحیت‌ها تصریح کرد: در روستاها صلاحیت بیش از 90 درصد و در شهرها نیز حدود 89 درصد تأیید شده است.

کوچکی‌نژاد افزود: برخی از نقاط نیز اشکالاتی وجود داشت و تهران در حال بررسی است که امیدواریم تا دو روز آینده تصمیم نهایی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران بر اساس قانون امروز اطلاعیه صادر کردند، گفت: کاندیداهایی که حق فعالیت دارند از ساعت 12 شب گذشته فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی مرحله سوم انتخابات شوراهای اسلامی شهر را فعالیت‌های تبلیغاتی عنوان کرد و یادآور شد: مرحله چهارم انتخابات نیز رأی‌گیری است که 24 خرداد انجام می‌شود.

وی درباره تأیید صلاحیت افراد رد صلاحیت شده در هیئت‌های عالی نظارت مرکز و گیلان، خاطرنشان کرد: هیئت عالی نظارت طبق قانون احکامش باید مورد قبول همه باشد.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه تصمیم نهایی را هیئت عالی نظارت کشور می‌گیرد، اذعان کرد: آنها لیستی را به صورت مستقیم به استانداری ابلاغ کردند که موجب استعفای تعدادی از هیئت نظارت شهرستان‌ها از جمله رشت، ماسال و انزلی و دیگر نقاط شده است.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره هستیم، متذکر شد: امیدواریم بتوانیم این موضوع را به نتیجه‌ای خوب برسانیم و از دوستان خواسته شده که در حدود اختیار خود مصاحبه کنند تا فضای انتخابات موجب دلسردی مردم نشود.

این مسئول با قدردانی از تلاش تمام هیئت‌های نظارت و اجرایی شهرستان‌های استان، یادآور شد: گله‌مندی و اشکالاتی در این زمینه وجود دارد که در حال اصلاح اوضاع هستیم.

وی درباره استعفای اعضای هیئت نظارت شوراهای چند شهرستان گیلان، اذعان کرد: استعفای این هیئت‌ها پذیرفته نشده و امیدواریم با مذاکره و صحبت مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول