اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

بی‌توجهی به معماری اسلامی هویت شهرها را مخدوش می‌کند

معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اگر به معماری اسلامی توجه نشود می‌تواند هویت شهر را مخدوش کند.

بی‌توجهی به معماری اسلامی هویت شهرها را مخدوش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهدی جمالی‌نژاد عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی چندین طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان اظهار داشت: توزیع عادلانه خدمات و امکانات، سونامی عمرانی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و ناتمام استانی، خصوصی‌سازی فعالیت‌ها و هویت‌سازی و تمدن‌سازی از مهمترین سیاست‌های اصلی استانداری اصفهان به ویژه در بخش عمرانی است.

وی، توزیع عادلانه خدمات و امکانات در شهرها و روستاها را کلید موفقیت حل مشکلات و راه جلوگیری از مهاجرت به شهرستان‌ها دانست و افزود: توزیع عادلانه خدمات و امکانات در شهرها و روستاها سبب توزیع متوازن جمعیت، آرایش فضای منطقه، جلوگیری از آشفتگی فضای منطقه و از بین بردن بی‌نظمی در منطقه می‌شود.

معاون عمرانی استانداری اصفهان همچنین، توسعه متوازن جمعیت را نتیجه توسعه هماهنگ مناطق مختلف اعلام و خاطرنشان کرد: لازمه رشد سریع شهرستان کاشان رسیدگی به شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان و فراهم کردن زمینه رشد این مناطق است و تا زمانی که شهرها و روستاهای تابعه شهرستان رشد نکند نباید انتظار رشد شهرستان کاشان را داشت.

وی عدم رسیدگی به شهرها و روستاهای تابعه و فراهم نبودن امکانات در این مناطق را از مهمترین عوامل مهاجرت به شهرستان دانست و افزود: فراهم نبودن امکانات در شهر و روستاهای تابعه آن مناطق را تبدیل به سرای سالمندان کرده است.

به گفته وی، در روستاها و شهرهای تابعه شهرستان باید به قدری خدمات و امکانات داد تا ساکنان آن احساس آرامش کرده و نیازی به مهاجرت به شهرستان احساس نشود و بازی بُرد-بُرد را در شهرستان و شهرهای اطراف شاهد باشیم.

جمالی‌نژاد یادآور شد: هر شهرستانی دارای پتانسیلی و ظرفیتی است اما ظرفیت شهرستان کاشان نسبت دیگر شهرستان‌ها بی‌نظیر و منحصر فرد است که باید با لحاظ کردن این ظرفیت‌ها برای شهرستان کاشان برنامه‌های دقیقی را ارائه داد.

وی عدم حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های عمرانی را حلقه مفقوده در استان اصفهان دانست و بیان داشت: در اجرای پروژه‌های عمرانی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اگر به معماری اسلامی توجه نشود می‌تواند هویت شهر را مخدوش کند.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با تأکید بر اجرای معماری ایرانی اسلامی در طرح‌های عمرانی شهرستان کاشان عنوان کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی شاخصه‌هایی که برای شهرهای با شخصیت و اصیل در نظر گرفته شده است در شهرستان کاشان نیز باید لحاظ شود.

به گفته وی شهرهای باشخصیت ضمن اینکه دارای تعادل و زیبایی، هماهنگی، توازن، حد و حریم و نظم است از عنصری به نام وحدت در عین کثرت نیز برخوردارند. 

جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به لزوم حاکم کردن ایدئولوژی اسلامی در شهرسازی ابراز داشت: اصول و ارزش‌های اسلامی باید در شهرسازی ما بروز و ظهور داشته باشد و این اقدام حیاتی نیاز به کار کارشناسی قوی و برجسته‌ای دارد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان از کاشان به عنوان شهری خاص و اصیل نام برد و گفت: مباحث کارشناسی باید حتما در اصول شهرسازی کاشان لحاظ شود چراکه رعایت اصول شهرسازی در این شهرستان موجب آرامش ساکنان و تداعی یک نوستالژی ویژه در مخاطب آن می‌شود.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود با حضور همگانی در حماسه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و انتخاب افرادی شایسته در این شورا، کاشان تبدیل به شهری مسجد محور و  مبتنی بر حکمت و دانایی و همراه با مدیریتی هماهنگ با رویکرد عدالت اجتماعی شود.

انتهای پیام/2406/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول