اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

انتخابات مسیر توسعه کشور را هموارتر می‌کند

استاندار البرز گفت: انتخابات کمی و کیفی مسیر توسعه کشور را هموارتر می‌کند.

انتخابات مسیر توسعه کشور را هموارتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، اصغر عربیان با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی در روز 24 خرداد، اظهار داشت: اولویت اول در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است؛ اما اولویت مهم دیگر انتخاب اصلح است که می‌تواند مسیر توسعه کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی هموارتر کند.

وی ادامه داد: مصداق بارز «حماسه سیاسی» در روز 24 خرداد 92 با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی رقم خواهد خورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: وجه ممیزه این دوره از انتخابات با حماسه‌هایی که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون رقم خورده است این است که دشمن می‌خواهد نتایج تمام تلاش‌های خود را که در طول 34 سال گذشته از طریق تهدیدهای نظامی، تحریم‌های اقتصادی، بهانه جویی‌های هسته‌ای و ... بر ایران اسلامی تحمیل کرده است تا کشور را از پای درآورده اما به واسطه پایمردی زنان و مردان ایرانی نتوانست به آنها جامه عمل بپوشاند، در روز 24 خرداد و در انتخابات ملی ریاست جمهوری مشاهده کند.

*مردم سالاری دینی ایران رقیب ندارد

استاندار البرز مردم سالاری دینی را یکی از مهمترین مؤلفه‌های نظام اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: به واسطه این رویکرد و اصرار بر آن است که امروز شاهدیم انتخابات ایران اسلامی پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا مهمترین انتخابات دنیا به شمار می‌رود و چشم دنیا را به خود معطوف داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نحوه مواجه مردم با این رویداد بزرگ است که می‌تواند سرنوشت ایران را در ابعاد مختلف بین‌المللی، ملی و محلی رقم بزند.

*1160 صندوق آرای مردم البرز را اخذ می‌کند

عربیان در ادامه سخنان خود از اعلام آمادگی کامل استان البرز برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از اواخر سال قبل و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های مهم برای برگزاری انتخابات 24 خرداد 92 تمامی شرایط و امکانات برای برگزاری انتخاباتی باصلابت فراهم شده است.

وی از دیگر تفاوت‌های انتخابات ایران با سایر کشورهای جهان را واگذاری روند انتخابات به خود مردم عنوان کرد و افزود: واگذاری امور برگزاری انتخابات به خود مردم متشکل از هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت، نمایندگان فرماندار، نمایندگان کاندیداها که همگی آنان از میان اقشار و آحاد مختلف مردم انتخاب می‌شوند در کنار حضور مردم و رصد اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی مهمترین تفاوتی است که می‌تواند هرگونه شبهه و شائبه‌ای که در هر دوره از انتخابات همواره از سوی دشمنان نظام و انقلاب برای به حاشیه راندن انتخابات مطرح می‌شود، برطرف کند.

به گفته وی در این دوره از انتخابات 18 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در برگزاری انتخابات استان البرز دخالت دارند.

*کاندیداها با رعایت قانون صالح بودن خود را به مردم اثبات کنند

استاندار البرز ادامه داد: رعایت اخلاق انتخاباتی در کنار رعایت قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات انتخابات از مهمترین اقداماتی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود.

عربیان با بیان اینکه کاندیداها با رعایت قانون اصلح بودن خود را به مردم اثبات کنند، یادآور شد: با توجه به تائید صلاحیت کاندیداهای حاضر در انتخابات صالح بودن افراد به تایید رسیده است اما باعث نمی‌شود آن فرد را فردی اصلح نام برد. در این راستا توجه به برنامه‌های کاندیداها، عدم توجه به قرابت‌های خویشاوندی، رفاقت و همسایگی که هیچ یک از معیارهای انتخاب اصلح به شمار نمی‌روند می‌تواند مردم را در گزینش فرد یا افراد اصلح و شایسته برای انتخابات یاری دهد.

وی تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات قانونی از سوی کاندیداها یکی از موارد مهم برای گزینش فرد اصلح به شمار می‌رود چرا که با رعایت این مهم مردم به این باور می‌رسند که این افراد قانون را ملاک عمل خود قرار داده و می‌توانند در تعیین سرنوشت مردم در پارلمان‌های محلی شهری و روستایی مثمرثمر به حال مردم باشند.

*نداشتن کارت ملی مانعی برای اخذ رأی از رأی اولی‌ها نیست

استاندار البرز اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی نداشتن کارت ملی مانعی برای اخذ رأی به شمار نمی‌رود اما به همراه داشتن شناسنامه به همراه ارائه شماره ملی می‌تواند امکان اخذ رأی از رأی اولی‌ها را فراهم کند.

*شمارش آرای کاندیداهای شوراها پس از ریاست جمهوری انجام می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات از 26 فرآیند، 25 فرآیند به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود و تنها فرایندی که به صورت دستی صورت می‌گیرد مرحله شمارش آرا می‌باشد.

این مسئول یادآور شد: پس از طی مراحل شمارش آرای نامزدهای ریاست جمهوری، انجام صورت جلسه، پلمپ صندوق‌های ویژه اخذ آرای ریاست جمهوری و اعلام آن به وزارت کشور مرحله شمارش آرای کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور کار حوزه‌های انتخابیه استان البرز قرار می‌گیرد.

استاندار البرز در پایان سخنان خود بار دیگر مردم را به شرکت پرشور و گسترده در پای صندوق‌های اخذ رأی دعوت کرد و از آنان خواست بار دیگر با نمایش وحدت و همدلی حماسه‌ای دیگر آفریده و در تعیین سرنوشت خود مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ط/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول