اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه فلسطین

تجمع فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی/ آزادی یک اسیر پس از ۲۰ سال اسارت

شهر بیت‌المقدس از صبح امروز یکشنبه شاهد تجمع شهروندان فلسطینی در این شهر و مسجدالاقصی به منظور حمایت از این مسجد مبارک در مقابل یورش‌های صهیونیست‌هاست.

تجمع فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی/ آزادی یک اسیر پس از ۲۰ سال اسارت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، به دنبال فراخوان انجمن‌های و سازمان‌های افراطی برای یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، شهروندان فلسطینی از صبح امروز در داخل شهر قدس و مسجدالاقصی تجمع کرده‌اند.

یهودیان افراطی در واکنش به اقدام پلیس رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت از یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در روز پنج‌شنبه گذشته طی فراخوانی از صهیونیست‌ها خواستند تا امروز یکشنبه به مسجدالاقصی یورش برند.

از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته تظاهرات ده‌ها شهروند فلسطینی در اعتراض به جشنواره یهودی «انوار» در محوطه مسجد الاقصی را سرکوب کردند.

این جشنواره توسط شهرداری قدس اشغالی و چند سازمان و نهاد صهیونیستی دیگر برای پنجمین بار متوالی از روز چهارشنبه گذشته به اجرا گذاشته شده و طی آن مجسمه‌ها و تصاویر و رسم هایی نورانی در مقابل دروازه‌های بخش شرقی قدس همچون دروازه عامود، الخلیل و الجدید با هدف جذب یهودیان تندرو و گردشگران خارجی برای بازدید از بخش قدیمی قدس به نمایش گذاشته شده است.

 

صهیونیست‌ها اراضی کشاورزی فلسطینیان را به آتش کشیدند

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه هفت دونم زمین زراعی زیر کشت درختان زیتون در اراضی شهرک بیت عوا واقع در جنوب غرب الخلیل را آتش زدند.

برخی منابع امنیتی و محلی گفتند که نیروهای اشغالگر بامداد امروز به این شهرک یورش آورده و با شلیک بمب‌های آتش‌زا باعث آتش‌سوزی هفت دونم از زمین‌های زیر کشت درخت زیتون متعلق به «محمد المسالمه» شهروند فلسطینی شدند.

از سوی دیگر نیروهای اشغالگر یک ایست بازرسی در ورودی شهر الخلیل و یک ایست بازرسی دیگر را در روستای مثلث خرسا در جنوب این شهر قرار دادند.

 

آزادی یک اسیر فلسطینی پس از 20 سال اسارت

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که امروز یکشنبه زمان آزادی «ریاض سعید عبدالعزیز عیسی»(41 ساله) اسیر فلسطینی از اهالی شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه است که پس از گذراندن 20 سال اسارت از زندان رژیم صهیونیستی آزاد می‌شود.

«ریاض الاشقر» مدیر رسانه‌ای مرکز یاد شده گفت که عیسی یکی از قدیمی‌ترین اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی است که از تاریخ 10/6/1993 به اسارت درآمده و به اتهام انتساب به جبهه خلق برای آزادی فلسطین و اجرای عملیات مسلحانه علیه این رژیم در جریان انتفاضه نخست به 20 سال حبس محکوم شده است.

بر اساس این گزارش این اسیر فلسطینی مدت محکومیت خود را به پایان برده و انتظار می‌رود که امروز از زندان آزاد شود.

 

قراقع: پاسخ رسمی درباره آزادی اسرا دریافت نکرده‌ایم

وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز اعلام کرد که رهبران فلسطینی پاسخ رسمی درباره آزادی اسرا از زندان‌های رژیم اسرائیل دریافت نکرده‌اند.

«عیسی قراقع» گفت که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران این تشکیلات به طور آشکار آزادی همه اسرای بازداشتی پیش از توافقنامه اسلو را درخواست کرده‌اند و این درخواست را به «جان کری» وزیر خارجه آمریکا انتقال دادیم.

وی افزود که آزادی اسرا اصل اساسی برای آغاز مذاکرات با طرف اسرائیلی است.

 

تشدید جنایت‌های شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان

دفتر امور انسانی در سرزمین‌های اشغالی «اوچا» تاکید کرد که حملات و جنایت های شهرک‌نشینان صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی و املاک و مستغلات آنها در هفته گذشته در مقایسه با جنایت های آنان در هفته مشابه سال گذشته به میزان 50 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که شهرک نشینان صهیونیست 18 مرتبه به شهروندان فلسطینی حمله کرده اند که طی آن یک راننده فلسطینی در جنوب قدس اشغالی زخمی شده است. علاوه بر این شهرک نشینان یهودی 1220 اصله درخت زیتون را در مناطق فلسطینی به آتش کشیدند که از این تعداد 614 اصله درخت در روستای مادما و بورین در جنوب نابلس طعمه حریق شده و 2 شهروند نیز که در تلاش برای خاموش کردن آتش بودند، دچار سوختگی هایی شده اند.

همچنین شهرک نشینان صهیونیست 300 اصله درخت را در روستای عورتا در جنوب نابلس، 160 اصله درخت زیتون را در روستای بیتللو در شمال غرب رام الله، 100 اصله درخت را در روستای جت در استان قلقیلیه، 30 اصله درخت را در روستای عصیره در استان نابلس، 20 اصله درخت را در روستای حوسان در استان بیت لحم و محصولات کشاورزی از جمله نخود را در چندین استان به آتش کشیدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول