اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

الکین: اسرائیل از استقرار «اس-300» در دمشق وحشت دارد

کفیل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در مسکو ضمن ادعای بی‌طرفی در مناقشه داخلی سوریه، یادآور شد: موشک‌های اس-300 در صورت استقرار در دمشق قادرند هر هواپیمایی در خاک اسرائیل را هدف قرار دهند.

الکین: اسرائیل از استقرار «اس-300» در دمشق وحشت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، «زییف الکین» کفیل وزارت امور خارجه اسرائیل که برای انجام «گفت‌وگوهای راهبردی» در خصوص مسائل منطقه به مسکو سفرکرده است، در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت»، اعلام کرد که تل آویو قصد ندارد در مناقشه داخلی در سوریه دخالت کند، ولی نگران تامین امنیت شهروندان خویش است.

به گفته وی، این سفر در ادامه مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در سوچی است که وی نیز در این دیدار حضور داشت.

این دیپلمات در تفسیر فروش سامانه‌های ضد موشکی اس-300 به سوریه گفت: من احساس می‌کنم که ولادیمیر پوتین به خوبی منطق حاکم بر مواضع ما در این رابطه را درک کرده است. اظهارات اخیر وی در خصوص تحویل این تجهیزات به سوریه (که هنوز صورت نگرفته) به معنای آن است که مذاکرات ما در سوچی بی فایده نبوده است. من می‌توانم از طرف خود تنها این مطلب را اضافه کنم که برای شما تدافعی بودن این سیستم موشکی اهمیت دارد، ولی برای ما مسئله چیز دیگری است. موشک‌های اس-300 در دمشق قادر خواهند بود تا هر هواپیمایی در سراسر خاک اسرائیل را هدف قرار دهند. با توجه به بی‌ثباتی اوضاع و خطر افتادن این نوع سلاح به دست افراد مختلف، نگرانی ما در این مورد منطقی است.

الکین در عین حال این مسئله را تکذیب کرد که اسرائیل با حمله هوایی به تاسیسات نظامی در حومه دمشق، از موضع بی طرفانه خود در مناقشه سوریه صرف نظر کرده و از مخالفان سوری حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: این دو مسئله کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. اسرائیل قصد ندارد در مناقشه داخلی در سوریه مداخله کند، ولی نگران تامین امنیت شهروندان خویش است. وجود سلاح‌های مدرن جدید در لبنان در مغایرت با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است. حزب الله لبنان ده‌ها هزار موشک مدرن در اختیار دارد که به سمت اسرائیل نشانه گیری شده‌اند. جامعه بین الملل باید به این مسئله واکنش نشان دهد، ولی از عهده این کار بر نمی‌آید. بنابراین ما مجبور به دخالت شدیم و در این بین هیچ نوع گزینه ای برای حل این مشکل مستثنی نیست و این مسئله هیچ ارتباطی به مواضع ما در قبال مناقشه داخلی در سویه ندارد.

الکین افزود: هر حکومتی در سوریه که از ثبات و نه از تروریست‌ها حمایت کند، برای ما قابل قبول است.

این دیپلمات بلندپایه اسرائیلی پیش از این گفته بود که مقامات تل آویو به پیشنهاد روسیه در خصوص اعزام نیروهای حافظ صلح خود به بلندی‌های جولان پاسخ داده‌اند، ولی مایل نیستند تا آن را رسما اعلام کند. وی در این رابطه در پاسخ به سئوال خبرنگار کامرسانت گفت، تفسیر بیشتری در این رابطه ندارد که ارائه دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول