اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درباره اعزام نیروهای روسی به جولان؛

اسرائیل غیرعلنی پاسخ پیشنهاد روسیه را داده است

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در آغاز سفر خود به مسکو اعلام کرد که اسرائیل پاسخ پیشنهاد روسیه در مورد اعزام نیروی حافظ صلح به بلندی‌های جولان را داده، ولی مایل نیست پاسخ خود را علنی کند.

اسرائیل غیرعلنی پاسخ پیشنهاد روسیه را داده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دولت اسرائیل به پیشنهاد روسیه در خصوص اعزام نیروهای حافظ صلح به بلندی‌های جولان پاسخ داده است، ولی مایل نیست آن را رسما اعلام کند. این مسئله‌ای است که "زییف الکین" معاون وزیر امور خارجه اسرائیل در ابتدای سفر خود به مسکو که امروز، دوشنبه، آغاز می‌شود، به خبرنگاران گفت.

"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه جمعه گذشته اعلام کرد که این کشور بعنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل آمادگی آن را دارد تا در صورت موافق اسرائیل و سوریه، نیروهای نظامی خود را برای برقراری صلح و امنیت در بلندی‌های جولان، به این منطقه اعزام کند.

این مقام اسرائیلی گفت: مواضع تل آویو در این خصوص واضح است و این مسئله در تماس تلفنی بین رهبران دو کشور مورد تاکید قرار گرفته است. البته باید بگویم برخی مسائل هستند که باید در همان سطح بالا باقی بمانند.

منظور الکین مذاکرات تلفنی روز جمعه بین رئیس‌جمهوری روسیه و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل بود. بر اساس اطلاعات کاخ کرملین، در جریان این تماس تلفنی طرفین به بررسی مسائل مهم مربوط به روابط دوجانبه و همچنین اوضاع کنونی پیرامون سوریه پرداختند.

کارشناسان معتقدند که روسیه با پیشنهاد اعزام نیرو به بلندی‌های جولان در مرز سوریه و اسرائیل می‌خواهد علاقه خاص خود به حل و فصل مشکلات در این منطقه را نشان دهد.

الکین که عملا سرپرستی وزارت امور خارجه اسرائیل را برعهده دارد، همچنین اعلام کرد که در جریان سفر خود به مسکو با "یوری اوشاکوف" مشاور رئیس جمهوری روسیه دیدار و مسائل مربوط به سیاست خارجی دو کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد، همچنین با "آرکادی دوورکوویچ" معاون نخست وزیر که ریاست کمیسیون بین دولتی روسیه واسرائیل را برعهده دارد، مذاکره کرده و رایزنی‌هایی نیز با مقامات وزارت امور خارجه روسیه خواهد داشت.

وی افزود: روابط دوجانبه مسکو و تل آویو و مسائل و مشکلات منطقه‌ای محور مذاکرات وی با مقامات روسی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول