اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی خبر داد

آذربایجان‌ شرقی 5839 هکتار بافت فرسوده دارد/پرداخت تسهیلات بانکی به 21 هزار واحد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مساحت بافت‌های فرسوده در استان 5 هزار و 839 هکتار بوده که تاکنون 16 هزار واحد مسکونی در تبریز و 5 هزار واحد در شهرهای استان برای نوسازی تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

آذربایجان‌ شرقی 5839 هکتار بافت فرسوده دارد/پرداخت تسهیلات بانکی به 21 هزار واحد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشرف‌نیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: در راستای توجه جدی به بافت‌های فرسوده استان به مساحت 5 هزار و 839 هکتار، محدوده این بافت شناسایی و تصویب شده و تاکنون به بیش از 16 هزار واحد مسکونی در تبریز و 5 هزار واحد مسکونی در سایر شهرهای استان، تسهیلات بانکی به ارزش حدود 2970 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین به میزان 2850 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای احیای بافت‌های فرسوده دارای طرح موضعی در شهر تبریز برای پروژه های عتیق، آیسان و میارمیار به فروش رسیده است که در مراحل اجرای پروژه هستند و در محدوده میدان شهید بهشتی نیز در سطح حدود شش هکتار با اعتبار 1500 میلیارد ریال نوسازی شد است.

اشرف‌نیا با بیان این که تعداد شش پروژه معماری فاز نخست مساحت 23 هکتار و تعداد هفت پروژه معماری فاز دوم در مساحت 19 هکتار، جزو برنامه‌های کاری سال جاری محسوب شده است، گفت: تا‌کنون برای شهرهای تبریز و میانه، مطالعات بافت فرسوده انجام گرفته و برای شهرهای مراغه، مرند و اهر در حال اجرا‌ست و پیش‌بینی‌های لازم برای عقد قرارداد جدید در سال 92 برای شهرهای بناب، عجبشیر، آذرشهر، سراب و هادی شهر انجام گرفته است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مطالعات سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی در تبریز انجام گرفته و برای شهرهای مراغه و مرند در حال انجام است و پیش‌بینی‌های لازم برای عقد قرارداد جدید در سال 92 برای شهرهای میانه و اهر نیز انجام گرفته است.

اشرف‌نیا با بیان این که 14 پروژه توانمندسازی و ساماندهی در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز با اعتبار بیش از 110 میلیارد ریال از محل منابع بانک جهانی و منابع داخلی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اجرا شده است؛ اظهار داشت: به منظور ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری، 41 هکتار زمین به شرکت عمران و بهسازی شهری منطقه شمال غرب کشور واگذار شده است.

وی گفت: در اجرای سند ملی توانمندسازی برنامه انتقال و اسکان مجدد 3 هزار خانوار از ساکنان مناطق پرخطر سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز، با اخذ مجوز احداث 3 هزار واحد مسکن مهر از وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام است. 

انتهای پیام/60002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول