اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ حسن روحانی در سنندج:

حقوق شهروندی واحد را احیا می‌کنم

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به اصول مصرح در قانون اساسی پیرامون حقوق شهروندی گفت: در صورت انتخاب، این اصول را احیا می‌کنم.

حقوق شهروندی واحد را احیا می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن روحانی در جمع هواداران خود در سالن آزادی با اشاره به شور و احساس فراوان حاضرین در سالن آن را نشانه‌ای از خواست ملت برای بهره‌مندی از ایرانی آزادتر و آبادتر دانست و افزود: 24 خرداد را به حماسه‌ بزرگ تاریخی و سیاسی تبدیل خواهیم کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: با رأی خود اجازه نخواهیم داد آنهایی که اعتقاد به تبعیض دارند پیروز شوند.

روحانی با اشاره به بندی از بیانیه اقوام و مذاهب خود اظهار کرد: با ایمان و اعتقاد می‌گویم ایرانی، ایرانی است و هر کس بخواهد کرد و لر و ترکمن و عرب و بلوچ و فارس و آذری را جدا ببیند او ایرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه همه یک ملت واحد هستیم اظهار کرد: زیر این خیمه واحد گل‌های رنگارنگی وجود دارند که همان اقوام مختلف کشور هستند.

این نامزد انتخابات با اشاره به اینکه هر کس فکر کند قومی خاک و خاشاک است خودش اینگونه است، اظهار کرد: آنچه در خصوص کنار گذاشتن تبعیض و حقوق شهروندی می‌گویم متن قانون اساسی است.

روحانی با بیان اینکه اصول 3، 15، 19 و 22 قانون اساسی با اصول اول و آخر آن برابر است تصریح کرد: بدون تردید مردم ایران باید احساس کنند حقوق شهروندی واحد خواهند داشت.

وی در ادامه پیرامون شرایط استان کردستان اظهار کرد: با مشارکت و دست در دست هم کردستان را آباد خواهیم کرد و به وعده‌ای که در بیانیه اقوام و مذاهب داده‌ام عمل خواهم کرد.

این نامزد انتخابات از تشکیل کارگروه ویژه برای افزایش اعتبارات کردستان در دولت آینده خود خبر داد و گفت: کردستان در دوران گذشته غم و رنج زیادی را متحمل شده و 8 سال جنگ تحمیلی را لمس کرده است.

روحانی با بیان اینکه این اوضاع باید تغییر و جبران شود، خاطر نشان کرد: کردستان استعداد کشاورزی، دامپروری و صنعت را دارد اما متأسفانه کشاورزی و صنعت کردستان در مسیر فناوری‌های جدید قرار نگرفته است.

وی افزود: باید این استان از لحاظ دانشگاهی آنچنان رشد کند که مردم اقلیم و سلیمانیه برای تحصیلات به کردستان سفر کنند نه آنکه دانشجویان ما ناچار به سفر به کشورهای همسایه شوند.

این نامزد انتخابات با اشاره به اینکه کردستان استحقاق وجود این همه بیکاری را ندارد تصریح کرد: اگر تنها صنعت گردشگری کردستان احیا شود بیکاری به طور کامل مرتفع خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: کردستان از نظر طبیعت و آثار باستانی می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری معرفی شود.

وی با اشاره به لزوم صادرات خدمات مهندسی مشاوره‌ای از کردستان به کشورهای همسایه اظهار کرد: باید با فعالتر کردن بازارچه‌های مرزی زمینه فراهم شود تا آنهایی که به هر دلیل از کشور خارج شده‌اند بتوانند به کشور خود برگردند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به بیان برخی از وعده‌های خود در صورت پیروزی در انتخابات پرداخت و گفت: بازگشت منزلت اقوام و اهل سنت، فرهنگ و هنر ایران، احیای ارزش پول ملی و مهار گرانی و ریشه‌کنی بیکاری از اهم برنامه‌های من خواهد بود و این کار شدنی است.

روحانی با بیان اینکه زنان جامعه ما مظلوم هستند تصریح کرد: نباید گذاشت خیابان و دانشگاه محیطی نگران کننده برای بانوان باشد و همه فضاهای کشور باید محیطی امن برای آنها باشد.

وی سخنان خود را اینگونه به پایان برد: هر کس می‌خواهد اوضاع به روال 8 سال اخیر ادامه پیدا کند به من رأی ندهد و هر کس طالب دولت هاشمی و خاتمی است و می‌خواهد دولت آینده یادآور آنها باشد به من رأی بدهد.

در میان صحبت‌های روحانی برخی پسران و دختران با ظاهری نه چندان آراسته اقدام به سردادن شعارهایی چون "درود بر روحانی سلام بر خاتمی"، "صل علی محمد  ناجی ملت آمد"، و " رأی ما یک کلام روحانی والسلام" کردند.

انتهای پیام/79012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول