اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‎رضوی:

ورزش از اقتصاد کشور هم عقب‎تر است / ورزشکاران نباید ابزار دست سیاسیون باشند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‎رضوی گفت: ورزش کشور از اقتصاد که این روزها مورد توجه همه است نیز عقب‎تر است، اما مطالبه ورزشکاران از رئیس جمهور آینده باید توجه جدی به مسائل اخلاقی به منظور تقویت اخلاق و فرهنگ در ورزش باشد.

ورزش از اقتصاد کشور هم عقب‎تر است / ورزشکاران نباید ابزار دست سیاسیون باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدعلی‌اکبر هاشمی‌جواهری ظهر امروز در همایش اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان بر توجه بیشتر به مقوله فرهنگ به عنوان یک پدیده زنده تاکید کرد و اظهار داشت: مطالبه اصلی بسیج و ورزشکاران از رئیس جمهور آینده باید محوریت قراردادن توجه به مسائل اخلاقی و فرهنگی در بخش ورزش باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ضعیف محکوم به شکست است، اظهار داشت: فرهنگ غنی اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی روز به روز در حال قدرتمندتر شدن است و باید فرهنگ ورزشی نیز در این راستا حرکت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با تاکید بر نیاز اساسی به برنامه‌ریزی استراتژیک و دوراندیشی در ورزش کشور، بیان کرد: عرصه ورزش از نظر فنی نسبت به مسائل دیگر و حتی مسائل اقتصادی که این روزها مورد توجه کاندیداهای ریاست جمهوری بوده، عقب‌تر است.

جواهری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه علمی به ورزش، گفت: مطالبه دیگر جامعه ورزش از رئیس جمهور آینده باید توجه بیشتر به علمی کردن ورزش و تدوین یک سند ملی راهبردی و عملیاتی در ورزش کشور باشد.

وی با بیان اینکه تمام قدرت‌های دنیا از ورزش به منظور مقاصد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود استفاده می‌کنند، به پرهیز از سیاست‌زدگی از سوی ورزشکاران تاکید و تصریح کرد: ما نیز باید از ورزش به عنوان ابزاری قوی برای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و صدور انقلاب، بیداری اسلامی و دست‌یابی به اهداف نظام استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‎رضوی با بیان اینکه ورزشکاران نباید ابزار دست سیاسیون و مورد سوء‌استفاده آنان قرار گیرند، افزود: ورزشکاران باید کاملا در راستای اقتدار و معرفی نظام به دنیا تلاش کنند که می‎توان به قهرمانی تیم ملی کشتی در رقابت‎های جام جهانی به عنوان یک نمونه بارز اشاره کرد.

جواهری ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که ورزش کشور از آن رنج می‎برد، نامشخص بودن مسائل اقتصادی در این بخش است به طوری که ورزش به شیوه‎ای نادرست به اقتصاد کشور مانند کارخانجات و موسسات مختلف وابسته است.

وی با تاکید بر ایجاد یک ارتباط صحیح میان ورزش و اقتصاد در کشور، عنوان کرد: این موضوع در دنیا به گونه‎ای است که هم ورزش از اقتصاد سود می‎برد و هم بنگاه‎های اقتصادی از ورزش بهره‎مند می‎شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‎رضوی به اهمیت حفظ شأن ورزش در مواجهه با بنگاه‎های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: باید استراتژی مشخصی مبنی بر دولتی یا خصوصی بودن ورزش تدوین شود و در آن جنبه‎های فرهنگی و اجتماعی این عرصه نیز مشخص باشد.

جواهری نقش بسیج را در ایجاد یک تفکر اخلاقی و فرهنگی در ورزش اساسی دانست و گفت: توقع از بسیج این نیست که کار هیات‎های ورزشی را انجام بدهند بلکه باید با انجام برنامه‌ریزی، پیگیر ایجاد یک تفکر نوین در ورزش باشد.

وی تصریح کرد: این نهاد فرهنگی می‎تواند در عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ورزش نقش بی‌بدیلی داشته باشد.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول