اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

آبروریزی و بازی با حیثیت افراد در عرصه انتخابات جایز نیست

یکی از اساتید حوزه علمیه قم با تاکید بر پرهیز از تخریب و بدگویی در مورد دیگران به ویژه در عرصه انتخابات گفت: آبروریزی و به بازی گرفتن حیثیت افراد هیچ گاه نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

آبروریزی و بازی با حیثیت افراد در عرصه انتخابات جایز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار گروهی از کارکنان سپاه پاسداران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک شعبان اظهار کرد: این ماه شریف متعلق به حضرت محمد(ص) است و مسلمانان باید قدر آن را بدانند زیرا شعبان ماه رحمت و مغفرت است و مومنان باید در اوقات فراغت به استغفار بپردازند و در روایات وارد شده است که روزی 70 مرتبه استغفرالله در ماه شعبان فضیلت فراوانی دارد.

وی افزود: عمل به روایات و احادیث و دستورات بزرگان دین خوشبختی و آرامش را در زندگی به ارمغان می‌آورد اما کسانی که اینگونه نباشند همواره در ناراحتی و گرفتگی به سر می‌برند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه گناهان دل را سیاه و گرفته می‌کنند گفت: ترک گناه و استغفار مانند صیقلی است که قلب انسان را تمیز می‌کند و انجام واجبات و مستحبات هم آن را نورانی می‌گردانند.

وی ادامه داد: در جامعه امروز بسیاری از انسان‌ها تمام فکر و تلاش خود را معطوف به مادیات کرده‌اند و به قلب‌های خود توجه نمی‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید عنوان داشت: خداوند بندگانش را از مسخره کردن و طعنه زدن به یکدیگر نهی فرموده زیرا هیچ کس نمی‌داند چه جایگاهی در نزد خدای خویش دارد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از علمای نجف هر گاه به حرم مطهر حضرت علی(ع) مشرف می‌شد عبایش را زیر بغل می‌زد تا کسی در محضر امام معصوم دست او را نبوسد؛ این امر به دلیل اعتقاد به زنده و حاضر بودن امام است و این درسی بزرگ برای ماست که جایگاه خود را نزد خداوند بدانیم.

وی انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و گفت: در این روزها نباید کسی را کوچک شمرد و به دیگران طعنه زد؛ یکی از گناهانی که موجب غضب خداوند می‌شود این است که کسی خود را از دیگری برتر بداند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر پرهیز از تخریب و بدگویی در مورد دیگران به ویژه در عرصه انتخابات بیان داشت: آبروریزی و به بازی گرفتن حیثیت افراد هیچ گاه نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/78004/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول