اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان خبر داد

بودجه 2 میلیارد تومانی برای احیای 5 بنای تاریخی اصفهان

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان گفت: 2 میلیارد تومان برای احیا و تبدیل 5 اثر تاریخی شهر اصفهان به مراکز اقامتی اختصاص داده شد.

بودجه 2 میلیارد تومانی برای احیای 5 بنای تاریخی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تخریب آثار باستانی از جمله معضلاتی است که گذر زمان و بی‌موالاتی‎های انسانی عامل آن هستند، اصفهان شهری با پیشینه تاریخی که همواره زبانزد جهانیان است آثار زیاد تاریخی دارد که بسیاری از آنها به دلیل تخریب و بازسازی دست خوش تغییر شده است.

یکی از اماکن فرهنگی شهر اصفهان که مسئولان به تازگی خبر از بازسازی آن داده‎اند حمام قاضی واقع در محله ابن سینا  است که در بافت فرسوده قرار دارد و عملیات بازسازی در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در دستور کار قرار گرفت.

این بنا تاریخی از یادگارهای پایتختی اصفهان در دوره صفویان است که در سال 87 توسط اهالی این منطقه برای سهولت در امر تردد، در دست تخریب قرار گرفت و بسیاری از آثار ارزشی این بنا از بین رفت.

خانه حبیب آبادی از دیگر آثار باستانی اصفهان است که بیانگر تغییراتی اساسی در معماری ایران است چراکه  در معماری این بنا گرایش به فرهنگ اروپا به خصوص در معماری مربوط به سرستون‌های آن نمایان است.

خانه بدیع الصنایع نیز مربوط به اواخر دوره قاجار است و در خیابان ابن سینا قرار دارد، این بنای با ارزش نیز گویای تاریخ پر فراز و نشیب اصفهان است.

*بودجه دو میلیارد تومانی  برای احیای 5 اثر تاریخی در اصفهان

غلامرضا عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از اختصاص 20 میلیارد ریال جهت مرمت و احیاء پنج اثر ارزشمند تاریخی در شهر اصفهان  خبر داد و گفت: در سفری که هفته گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به اصفهان داشتند پنج اثر تاریخی ارزشمند اصفهان که طی سال‌های گذشته مورد تخریب واقع شده بود جهت بازسازی مجدد بودجه دریافت کردند.

وی گفت: بناهای ارزشمند که در محدوده بافت فرسوده شهرداری منطقه 3 اصفهان قراردارد با اشاره به تاثیر چشمگیر احیای اماکن تاریخی به احیای بافت‌های فرسوده اطراف آن ابراز امیدواری کرد کار مرمت و احیاء این اماکن تا پایان سال به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به احیای بافت فرسوده به ویژه در محدوده آثار باستانی ادامه داد: بدیع الصنایع، حبیب آبادی، حمام قاضی، مدنی و آذر اماکن باستانی هستند که برای احیای آنها تأمین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: این بناهای تاریخی پس از بازسازی به صورت اماکن اقامتی مورد استفاده قرار می‎گیرند بنابراین این بناها به همان شکل گذشته باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول