اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی‌ آذربایجان شرقی مطرح کرد

بازسازی و مرمت 320 بنای تاریخی آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی رویدادها و مکان رویدادهای مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از مهمترین مواریث معنوی آذربایجان شرقی خواند.

بازسازی و مرمت 320 بنای تاریخی آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: رویدادها و مکان رویدادهای این دوره‌های تاریخی، از ارزشمندترین آثار ثبت ملی شده استان به شمار می‌روند.

محمدی ثبت ملی مکان رویداد قیام 29 بهمن مردم تبریز، شهادت آیت‌الله مدنی، مکان شهادت شهدای 27 دی دانشکده فنی دانشگاه تبریز و محل شهادت شهدای زینبیه میانه را از جمله برجسته‌ترین مکان رویدادهای ثبت شده آذربایجان شرقی در فهرست آثار ناملموس و معنوی کشور عنوان کرد.

‌وی ‌به تشریح اقدامات انجام گرفته طی چند سال اخیر در حوزه مرمت آثار تاریخی پرداخت و گفت: ‌در کنار بیش از 600 مسجد تاریخی در سراسر کشور، ‌مرمت بازار جهانی و تاریخی تبریز، مرمت مسجد جامع و ارگ علیشاه تبریز و نهضت مرمت مسجاد تاریخی استان پروژه‌های میراث فرهنگیی عظیم و مهمی بودند که طی چند سال اخیر با جدیت و دقت در استان به انجام رسید‌.

این مقام مسئول با اشاره به مرمت و بازسازی بیش از 320 بنای تاریخی آذربایجان شرقی در طول پنج سال گذشته، رشد اعتبارات حوزه مرمت آثار تاریخی استان را در این مدت 500 درصد اعلام کرد.

محمدی یادآور شد: در طول هفته میراث فرهنگی، 18 طرح گردشگری و میراث فرهنگی استان با ارزش و اعتبار بالغ بر 65 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که تنها بخشی از خدمات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به مردم شریف استان به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: انواع کمپ‌ها و مجتمع‌های گردشگری و نیز مساجد و بناهای تاریخی مرمت شده، لیست 18 پروژه افتتاح شده را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به توسعه آموزش‌های رایگان و همه جانبه رشته‌های صنایع دستی، حمایت از هنرمندان و توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری را از دیگر اقدامات این اداره کل، در راستای فراهم آوردن بستر لازم برای بهره‌مندی از اثرات مثبت اقتصادی صنعت گردشگری طی سال‌های اخیر در آذربایجان‌شرقی توصیف کرد.

محمدی آذربایجان‌شرقی را با توجه به وجود آثار تاریخی ارزشمند فراوان، طبیعت بکر و زیبا، و توانمندی در رشته‌های صنایع دستی و ده‌ها مزیت دیگر، استانی با قابلیت‌های بالای گردشگری خواند و گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر با تمرکز بر روی این توانمندی‌ها و اختصاص اعتبارات خوب دولتی و جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت‌های مردمی توانسته‌ایم آذربایجان‌شرقی را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری داخلی و خارجی ایران تبدیل کنیم.

انتهای پیام/60002‌/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول