اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی-210

مردم چالوس آماده خلق حماسه سیاسی

مردم چالوس آماده خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد شدند.

مردم چالوس آماده خلق حماسه سیاسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، انتخابات به دلیل اینکه فرصتی ارزشمند برای نقش‌آفرینی مردم و حضور موثر آنها در سرنوشت جامعه را فراهم می‌کند، به عنوان تجلی‌گاه اراده و خواست مردمی و مظهری از مردم‌سالاری، به خودی خود دارای اهمیت فراوانی است، اما آنچه که بر اهمیت و حساسیت انتخابات خرداد 92 افزوده، همزمانی دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز است.

این مهم در دو سطح متفاوت قابل تأمل و بررسی است، یکی در سطح کلان و ملی که باید دست به انتخاب رئیس‌جمهوری زد که بدیهی است انتخاب رئیس جمهور به عنوان رئیس یکی از سه قوه و عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از حساسیت، اهمیت و ظرافت بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین نسبت، بصیرت و هوشیاری بالایی را می‌طلبد.

در سطح محلی و منطقه‌ای نیز انتخاب اعضای دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا که به دلیل محدود بودن گستره انتخابات تصور بر این است که مردم شناخت بیشتری نسبت به این وظیفه و رسالت خویش دارند، اما با این وجود انتخابات شوراهای شهر و روستا، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، چراکه برخلاف انتخابات ریاست جمهوری که رأی‌دهندگان برای انتخاب یک نفر در راستای افزایش شناخت و آگاهی خود تلاش می‌کنند، در انتخابات شوراها، باید چند نفر را به عنوان اعضای شورا برگزینند و واضح است که تحقیق و بررسی پیرامون سوابق، عملکرد و رفتارهای چند نفر، کار چندان ساده و آسانی نیست و از این رو تلاش و تکاپوی بیشتری را می‌خواهد.

در شهرستان چالوس مانند دیگر شهرهای کشور با راه‌اندازی ستادهای تبلیغاتی و تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری بار دیگر خیابان‌ها و پیاده‌روهای این شهر با اجتماع مردم در ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای مورد نظر خود بار دیگر در تب انتخابات فرو رفت.

اجتماعات و گفت‌وگوهای داغ مردم در جای جای شهر پیرامون انتخابات بار دیگر به بحث روز و مورد علاقه مردم چالوس تبدیل شده است.

نصب بنرهای تبلیغاتی و روشهای تبلیغاتی محلی و خاص کاندیداها شوراهای شهر و روستا در چالوس بار دیگر شور و هیجان ویژه این ایام را که در بین مردم چالوس به دلیل گرم شدن تنور گفت‌وگوها جایگاه ویژه‌ای دارد، سیمای این شهر را تبلیغاتی و سیاسی برای عموم مبدل ساخته است.

علی محمدیان یکی از شهروندان منطقه علویکلا است که در ایستگاه تاکسی منتظر است تا به محل کار خود برود، وی اظهار داشت: فعالیت شوراها یکی از اصول مهم قانون اساسی برای سپردن امور اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و بهداشتی به مردم است.

محمدیان اضافه کرد: این دوره از انتخابات شوراها، تجربه چهارم است که امیدواریم با توجه به مشخص شدن نقاط قوت و ضعف اعضای قبلی شوراها بتوانیم در آینده اشکالات را مرتفع کنیم تا به معنی واقعی شورای شهر فعالیت کند.

پورعشور یکی دیگر از شهروندان چالوسی که در جلوی یکی از ستادها مشغول خواندن بروشورها بود، به خبرنگار فارس گفت: داشتن شورائی همفکر و فعال، همراهی با مردم و استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات افراد فرهنگی و باتجربه محلی، بها دادن به قشر زحمتکش جامعه مثل کشاورزان و فرهنگیان، ارتباط تنگاتنگ با مسئولان شهرستان، استان ومرکزی در امور اقتصادی، فرهنگی و ورزشی، پیگیری مستمر برنامه‌ها و درخواست‌ها از مسئولان بالاتر انتظار ما از منتخبانی است که آنها را به کرسی شورا می‌فرستیم.

زهرا امیری نیز که به همراه فرزندش از لابلای کوچه‌های پر از بنر و تراکت‌های تبلیغاتی می‌گذشت، گفت: شوراها از جمله کانون‌های مورد توجه زنان در عرصه مسائل اجتماعی است، به گونه‌ای که موجب ایجاد حساسیت و ساختن فضای ذهنی قابلیت‌زا برای آنان خواهد شد.

وی افزود: حضور زنان در انتخابات شوراها در ساختن فضای قابلیت‌زای فکری و فرهنگی زنان بسیار مؤثر است که این فضاسازی ذهنی به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک بسیار مؤثرتر از شهرهای بزرگ است.

یک خانم ساوه‌ای که دانشجو دانشگاه آزاد چالوس است، درباره حضور جوانان در انتخابات گفت: وظیفه همه اقشار جامعه است که در انتخابات حضور داشته باشند و ما دانشجویان نیز از اولین کسانی هستیم که در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا خواهیم کرد و در خلق این حماسه عظیم سیاسی شریک خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان چالوس، به تفکیک شهرها، شهر چالوس 45 نفر، کلاردشت 18 نفر، مرزن آباد 21 نفر و هچیرود 39 نفر کاندیداهای این دوره چهارم  شهرهای شهرستان چالوس شدند. 

================

گزارش از حسین قاسمی

انتهای پیام/2296/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول