اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری البرز خبر داد:‌

اجرای طرح پیشگیری از جعل سند در استان البرز

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز از اجرای طرحی با هدف پیشگیری از جعل سند در این استان برای نخستین‌ بار خبر داد.

اجرای طرح پیشگیری از جعل سند در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی بصیر‌نیا بعد از ظهر امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: این طرح به عنوان یک طرح ملی و سراسری تدوین شده و استان البرز به عنوان مجری طرح پیشگیری از جعل سند بوده و برای نخستین‌بار در این استان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح فوق افزایش ضریب امنیتی اسناد و اوراق رسمی کشور با استفاده از سیستم‌های هوشمند مانند RFID و حتی QR است و مقدمات لازم برای اجرای این طرح فراهم شده است.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز افزود: برای اجرای صحیح طرح فوق با دو شرکت داخلی مذاکراتی انجام داده‌ایم تا با نصب و بهره‌برداری از سیستم‌های هوشمند ضریب امنیتی اسناد رسمی که در استان البرز صادر می‌شود، تا حد بسیار بالایی ارتقا یابد.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح توانمندی‌ها این دو سیستم هوشمند اشاره کرد و گفت:  سیستم QR پس از نصب در اماکن مورد نظر، ورود و خروج تمام افراد و اسناد را در حافظه خود ثبت کرده و حتی قادر به تشخیص اسناد جعلی و نامعتبر از اسناد اصل است.

بصیرنیا ادامه داد: بر اساس طرح پیشگیری از جعل سند در استان البرز، این سیستم قرار است در تمام دفاتر ثبت اسناد نصب شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای صحیح و موفقیت‌آمیز این طرح نیازمند به عزم ملی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول است، گفت: امیدواریم نهادهای مرتبط با همکاری و تعامل شرایط اجرای طرح پیشگیری از جعل سند در استان البرز را فراهم کنند.

بصیرنیا در پایان گفت: با اجرای این طرح امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کاهش چشم‌گیر جعل سند در استان البرز باشیم.

انتهای پیام/2302/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول