اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مهندسی بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

پیشرفت 70 درصدی ترمینال مسافری بندر حقانی / مراحل پایانی فاز نخست بندر نخل ناخدا

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات اجرایی فاز نخست بندر چند منظوره نخل ناخدا با بیش از 80 درصد و ترمینال مسافری بندرشهید حقانی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

پیشرفت 70 درصدی ترمینال مسافری بندر حقانی / مراحل پایانی فاز نخست بندر نخل ناخدا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس کمالی ظهر امروز طی نشستی با بیان اینکه فاز نخست بندر چند منظوره نخل ناخدا (طرح مهر ماندگار) که از ابتدای سال 91 آغاز شده، مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این فاز فاصله دریایی بندرعباس به جزیره هرمز شش کیلومتر کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه از چهار هزار و 500 متر طول اسکله این بندر سه هزار و 630 متر آن اجرا شده، افزود: این اسکله شامل جاده دسترسی و حوضچه پهلوگیری شناور است.

معاون مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین اضافه کرد: در این بندرگاه 25 هکتار پس کرانه نیز ایجاد شده است.

کمالی ادامه داد: این بندر چند منظوره علاوه بر فعالیت در بحث مسافری و تفریحی، به رونق اقتصادی منطقه و سهولت جابه‌جایی کالاهای تجاری و مایحتاج مردم جزیره نیز کمک شایانی خواهدکرد.

وی همچنین از پایان عملیات اجرایی ترمینال بزرگترین بندر مسافری کشور (بندر شهید حقانی) خبر داد و گفت: این ترمینال در زیر بنای سه هزار و 800 متر مربع در دو و نیم طبقه اجرا شده است.

کمالی تصریح کرد: این ترمینال مسافری شامل مراکز فروش بلیط، سالن‌های انتظار، نمازخانه، رستوران، کافی شاپ و مرکز استراحت است که در مواقع بروز شرایط نامساعد جوی و تعطیلی موقت بندر، مسافران می‌توانند در فضایی مطلوب از امکانات موجود استفاده نمایند.

یادآور می‌شود فاز اول بندر چند منظوره نخل ناخدا با بیش از 80 درصد پیشرفت و ترمینال مسافری بندر شهید حقانی از پروژه‌های مهر ماندگار استان هرمزگان است که با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول