اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ائتلاف یاوران امین:

وضعیت مدیریت در مشهد بیداد می‌کند/ ظاهر معنوی شهر فقط در حرم مطهر خلاصه ‌شده ‌است

دبیر ائتلاف بزرگ یاوران امین گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل مشهد بحث مدیریت شهری آن است که مصداق عینی آن وجود مکان‌هایی بیش از حد فرسوده و آلوده در حاشیه شهر مشهد است، که به راحتی می‌توان گفت از آلوده‌ترین مناطق کشور است.

وضعیت مدیریت در مشهد بیداد می‌کند/ ظاهر معنوی شهر فقط در حرم مطهر خلاصه ‌شده ‌است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری صبح امروز در گردهمایی ائتلاف یاوران امین به منظور حضور در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار داشت: بارها در مورد این فضاها که در مناطق شهر طوس، رسالت و حر واقع است مسئولان کشوری اخطار داده‌اند که متاسفانه هیچ پاسخی به جز چند وعده فراموش شده از سوی مسئولان استان داده نشد.

وی ضمن اشاره به هزاران پرونده مربوط به ماده 100 شهرداری که هیچ برنامه‌ای برای حل آن صورت نگرفته است، افزود: وجود هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی که همه فاقد پارکینگ هستند یا ساخت و سازهای بدون برنامه در سطح شهر مشهد، برای پایتخت معنوی کشور اسف‌بار است.

رنگ و بوی دینی در شهر حاکم نیست

غفاری دومین مشکل موجود در مشهد را نگاه و ظاهر غیر دینی آن عنوان کرد و افزود: وقتی یک زائر به مشهد می‌آید جز در محدوده حرم مطهر و بعضی اماکن متبرکه در هیچ کجای آن نمی‌تواند مکانی با رنگ و بوی دینی در حد عنوان پایتخت معنوی ایران پیدا کند.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی افزود: در حال حاضر فسادی که دامن‌گیر مشهد است بسیار نامطلوب بوده و نابجا نیست بگویم در مشهد فسادی برنامه‌ریزی شده در حال انجام است.

این کاندیدای شورای شهر مشهد با انتقاد شدید به مسئله و وضعیت زیارت در استان تصریح کرد: هرساله ده‌ها میلیون نفر از سراسر ایران به مشهد می‌آیند و باید به بهره‌برداری معنوی برسند و از طرفی هم این سیل زائر باید با یک برنامه‌ریزی برای مشهد سودآور باشد، که متاسفانه هیچ کدام از موارد در حد مطلوب نیست.

متاسفنه ظاهر معنوی مشهد فقط در حرم مطهر خلاصه می‌شود

غفاری خاطر نشان کرد: متاسفانه وقتی زائر از حرم امام هشتم خارج می‌شود تمام معنویت نیز پایان می‌یابد و ظاهر معنوی شهر فقط در حرم مطهر خلاصه می‌شود که این موضوع ضعف بزرگی برای مشهد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود تاکید زیاد مقام معظم رهبری بر این موضوع که مشهد باید برای زائران آماده و زائران آسوده خاطر از هزینه‌ها باشند و هزینه اسکان مناسب و قابل پذیرش اقشار مختلف جامعه باشد، باز هم قیمت‌های سکونت در مشهد بیداد می‌کند.

انتهای پیام/70005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول