اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت دشتی خبر داد

توزیع هزار تن کالای اساسی با نرخ مصوب زیر قیمت بازار در دشتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت دشتی از توزیع یک هزار تن کالا و اقلام اساسی مورد نیاز مردم با نرخ مصوب کمتر از بازار در سطح این شهرستان خبر داد.

توزیع هزار تن کالای اساسی با نرخ مصوب زیر قیمت بازار در دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، علی دیبا صبح امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار که با حضور اعضا در محل فرمانداری تشکیل شد، توزیع کالا با نرخ مصوب پایین تراز نرخ بازار را یکی از برنامه‌های اجرا شده توسط این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا 550 تن برنج، 285 تن شکر، 35 تن گوشت قرمز، 30 تن رب گوجه، 17 تن لوبیا چیتی، 15 تن قند، 70 تن مرغ گرم و 50 تن مرغ منجمد توزیع شده است.

وی در ادامه، 20 هزار جلد دفترچه دولتی، 600 کارتن پودر لباسشویی دستی، 300 حلب 16 کیلویی و یک‌هزار حلب چهار کیلویی روغن نباتی، 30 تن روغن مایع را از دیگر اقلامی عنوان کرد که با نرخ کمتر از مصوب در سطح شهرستان دشتی توزیع شده و از طریق فروشگاه‌های مجاز و مراکز خرید به فروش رسیده است.

دیبا، تنظیم بازار را مجموعه‌ای از مقررات، سیاست‌ها و استراتژی‌هایی دانست که برای مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان استفاده می‌شود و تصریح کرد: شیوه‌هایی که عمدتا برای تنظیم بازار انجام می‌شود شامل برگزاری نمایشگاه‌های فروش فوق العاده، توزیع کالا با نرخ مصوب پایین‌تر از نرخ بازار و اجرای طرح‌های ویژه تنظیم بازار همچون طرح ضیافت و رحمت در ایام ویژه‌ای از سال است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های نظارتی مانند طرح‌های ویژه نوروز، بازگشایی مدارس و... نیز تا حد زیادی در تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها موثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتی به فعالیت‌های انجام شده در خصوص تنظیم بازار سال اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بهاره که در نخستین روزهای سال در خورموج با 120 غرفه برگزار شد، مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

به گفته این مسئول، در این نمایشگاه کالاهایی همچون مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش، تولیدات شهرستان مثل محصولات کشاورزی، عسل و... عرضه شد.

دیبا اذعان داشت: برآورد انجام شده در استان بوشهر در خصوص برگزاری نمایشگاه بهاره شهرستان‌ها حاکی از آن است که نمایشگاه بهاره دشتی یکی از بهترین نمایشگاه‌ها در سطح استان بوده است.

انتهای پیام/66006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول