اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تجارت نور خبر داد

اجرای دوباره طرح «بارکدگذاری» در بازار نور

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نور گفت: مرحله دوم اجرای طرح «بارکدگذاری» از ابتدای سال تاکنون مسکوت ماند و قرار است تا پایان خرداد مرحله دوم پیگیری شود.

اجرای دوباره طرح «بارکدگذاری» در بازار نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی شفیعی صبح امروز در جلسه ستاد فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان نور با تشریح دلایل عدم یکسان‌بودن قیمت برخی کالاها در واحدهای صنفی مختلف اظهار داشت: تغییرات قیمتی کالا و افزایش تدریجی از مبدأ، میزان درصد سود قانونی و گران‌فروشی سه عامل این تغییرات است.

وی ادامه داد: تغییرات و افزایش قیمت از مبدأ باعث می‌شود تا برخی فروشندگان کالای با خرید قبلی را نیز با قیمت جدید عرضه کنند و در دریافت سود قانونی نیز برخی برای جلب مشتری به کمتر از آن قانع هستند که به‌عنوان مثال درصد سود مرغ‌فروشی‌ها 10 درصد است و برخی کمتر می‌گیرند که این موجب اختلاف قیمت بین دو واحد صنفی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با گرانفروشی که علت سوم اختلاف قیمت است، به شدت برخورد می‌شود و متخلفان با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی برای اعمال قانون معرفی می‌شوند.

شفیعی افزود: طرح شبنم که مرحله اول آن در سال 91 آغاز شد با تشکیل جلسات متعدد و توجیه واحدهای صنفی اجرایی شد اما از سوی مسئولان خیلی جدی گرفته نشد که البته شهرستان نور یک شهرستان مرزی نیست و وارد‌کننده مستقیم کالا نیستند و فقط شناسایی کالا در کف بازار و نصب بارکد مورد نظر بود و حدود 5 هزار و 259 بارکد تحویل و نصب شد.

وی افزود: در مرحله دوم اجرای این طرح پنج جلسه با اتحادیه‌های مرتبط برگزار شد و توجیه شدند که در نتیجه 223 هزار و 89 برگ بارکد تا قبل از سال جدید تحویل و نصب شد و از ابتدای سال تاکنون نیز مسکوت ماند و قرار است تا پایان خرداد مرحله دوم پیگیری شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نور از تشکیل دو فقره پرونده به ارزش 2 میلیون و 200 هزار ریال طرح شبنم خبر داد و افزود: در سال 91 در سایر کالای قاچاق مانند سیگار و چای 13 هزار و 380 نخ سیگار به ارزش 12 میلیون و 624 هزار ریال توسط بازرسان کشف و با تشکیل پرونده به تعزیرات ارسال شد.

انتهای پیام/86023/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول