اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

الله‌کرم:

حداد و جلیلی به گفتمان انقلاب پشت نکردند/ جلیلی برای فرهنگ برنامه مدون دارد

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله گفت: آنچه از مناظرات استنباط شد این بود که تنها جلیلی و حدادعادل حرف از گفتمان انقلاب می‌زنند.

حداد و جلیلی به گفتمان انقلاب پشت نکردند/ جلیلی برای فرهنگ برنامه مدون دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حسین الله‌کرم شامگاه شنبه طی سخنانی در تبیین مواضع انتخاباتی سعید جلیلی و گفتمان انقلاب در میان حامیان سعید جلیلی در حسینیه بهبهانی‌های گچساران با خواندن اشعاری اظهار کرد: چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد/ چه نکوتر آنکه مرغی ز قفس پریده باشد/ پر و بال ما بریدند و در قفس گشودند/ چه رها چه بسته، مرغی که پرش بریده باشند، این حرف حرف جلیلی‌ها و همه کسانی است که از کاروان شهادت جا مانده‌اند.

وی افزود: یاد سنگرها بخیر که آخرین آشیانه پرستوها بود، یاد بسیجی بخیر که ضریب اخلاص بود، یاد سنگر‌های استراحت بخیر که استراحت در آن زمین می‌خورد، یاد مین بخیر که سکوی پرتاب بود و یاد فهمیده‌ها بخیر که قبل از تکلیف به تشییع رفتند.

الله‌کرم تصریح کرد: برای بچه‌های رزمنده همین بس که جلیلی در سازمان ملل آنگاه زمان نماز فرا رسید، جلسه را ترک کرد و به اقامه نماز پرداخت و مذاکره‌کنندگان فهمیدند که او با معبود خود رابطه‌ای عاشقانه دارد که در اولین لحظه وقت باید به آن بپردازد.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله ابراز کرد: اساس آمدن پیامبران با بیاناتی معجزه‌‌وار مثل قرآن برای برپایی قسط و عدل میان مردم بوده است و اگر این را اساس هر حکومتی بدانیم باید در انتخاب رئیس جمهور به این مسئله دقت کنیم.

الله‌کرم با تحلیل نشست نخست هشت کاندیدای ریاست جمهوری از منظر اقتصادی کاندیداها، گفت: باید دید آیا این هشت نفر معتقد به عدالت اجتماعی، اقتصاد مقاومتی هستند و یا این‌که برای حل و فصل مشکلات کشور می‌خواهند دست به سوی بیگانگان دراز کنند.

وی ابراز داشت: موضوع دوم تحلیل من بحث مناظره هشت کاندیدای ریاست جمهوری در زمینه دیدگاه فرهنگی است که آیا این افراد قصد پیاده کردن اخلاق اسلامی و فرهنگ خون، جهاد و شهادت را دارند یا فرهنگ اشراف‌گرایی که در زمان کارگزاران به پا شد، برنامه و هدف آنها است.

الله‌کرم با بیان اینکه کاندیداهای اصولگرایان متعدد هستند و استدلال ما از رأی دادن به جلیلی چیست، یادآور شد: رأی دادن و شرکت در انتخابات براساس فرموده امام تکلیف شرعی ما بوده و مقام معظم رهبری نیز موضوع حجت شرعی را مطرح کردند که به معنای علم و یا ظن نزدیک به یقین است.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله گفت: برای رسیدن به حجت شرعی باید مواضع این افراد در  مسئله اقتصادی و فرهنگی و گذشته این افراد را مورد بررسی قرار دهیم.

وی بیان داشت: ممکن است امروز حرف از عدالت بزنند، اما در گذشته برخی از این افراد پیرو ویژه‌خواری بودند و در گذشته ویژه‌خواری را در جامعه حاکم کرده باشند و این افراد در زمان کارگزاران طبقه‌ای را که به ثروت رسید، ایجاد کرده‌اند.

الله‌کرم با تأکید بر لزوم معیار و ترازی برای سنجش دیدگاه کاندیداها در مسائل اقتصادی، فرهنگی و گذشته این افراد گفت: چهار عنصر برای رسیدن شرعی مورد نیاز است که نخستین عنصر دیدگاه اقتصادی و اجتماعی این افراد است.

وی ادامه داد: اگر یارانه‌ها را در راستای تحقق عدالت اجتماعی بپذیریم در زمان کارگزاران و دولت هاشمی رفسنجانی مبنا این بود که مشکل ساختار اقتصادی رانتی بوده، ساختاری که سوبسید می‌دهد و ثروتمندان 40 برابر استفاده می‌کنند، اما فقرا یک درصد.

الله‌کرم تصریح کرد: قرار بود این وضعیت در دولت کارگزاران تغییر کند و دولت سوبسیدها را در طول زمان بردارد، اما مشکل وضعیت فقرا و افراد سطح پایین جامعه بود که گفتند ایرادی ندارد، ممکن است زیر چرخ تانک توسعه عده‌ای از بین بوند و له شوند که ایرادی ندارد.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله ادامه داد: در دولت کارگزاران پیش‌بینی تظاهرات مردم علیه این موضع دولت به عمل آمد که با خرید تجهیزات برای سپاه و بسیج با معترضان برخورد شود که در اواسط دولت رفسنجانی اعتراضات مردمی شکل گرفت، اما سپاه و بسیج آنگونه که دولت کارگزاران انتظار داشت، حاضر به برخورد با مردم نشد و بحث تعدیل اقتصادی که قرار بود فشار آن بر گرده مردم سطح پایین جامعه وارد شود، اجرایی نشد.

الله‌کرم یادآور شد: در دوره دولت احمدی‌نژاد قرار بر این بود که در پنج مرحله 50 هزار تومان به تک تک مردم بدهند تا قیمت‌ها آزاد شود و منافع ثروتمندان از این سوبسیدها کاهش پیدا کند و قرار شد، صدمات احتمالی مردم نیز با یارانه‌ها جبران شود.

وی، توزیع یارانه‌ها میان همه افراد جامعه را اشتباه دولت احمدی‌نژاد دانست و عنوان کرد: یارانه‌ها تنها باید به پنج دهک جامعه پرداخت می‌شد، عدالت در پرداخت زیرسئوال رفت و فقرا و ثروتمندان به یک‌اندازه یارانه دریافت کردند.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله، تحریم‌های دشمنان را ناشی از خیانت فتنه 88 دانست و متذکر شد: مردم کشور ما با حضور حداکثری 85 درصدی در انتخابات شرکت کردند که حدود 65 درصد متعلق به احمدی‌نژاد و 35 درصد نیز موسوی بود، اما قبل از اعلام نتیجه انتخابات میرحسین موسوی با جمع کردن خبرنگاران اعلام کرد که وی رئیس جمهور منتخب مردم بوده و انتخاب شده است که همین موضوع سبب بروز اعتراض در نتیجه فتنه 88 شد.

الله‌کرم  عنوان داشت: موسوی 34 هزار نیروی مستقر بر صندوق‌های رأی داشت و هیچ کدام از این افراد نگفتند که تقلبی صورت گرفته است، اما این اعتراض را کردند.

وی با تشریح دیدگاه هشت کاندیدای ریاست جمهوری در موضوع یارانه‌ها گفت: آقای حسن روحانی مخالف دادن یارانه‌ها است و می‌گوید یارانه‌ها سبب ایجاد تورم شده است؛ آقای غرضی یارانه‌ها را شبه‌پول می‌داند و آقای رضایی اعتقاد دارد که یارانه‌ها باید به کارت درآمدی و سرمایه‌گذاری تبدیل شود، چراکه یارانه‌های نقدی سبب رشد نقدینگی در نتیجه تورم می‌شود.

الله‌کرم متذکر شد: 70 هزار میلیارد تومان در دست سرمایه‌دارهای است که وام گرفته‌اند و عده‌ای از این کاندیداها قصد دارند، یارانه‌ها را در دولت خود حذف کنند؛ بروید از این افراد پول‌های ملت را بگیرید.

وی با بیان این‌که جلیلی، حدادعادل و قالیباف طرفداران پرداخت یارانه در میان هشت کاندیدای ریاست جمهوری هستند، ابراز داشت: قالیباف می‌گوید یارانه‌ها باید پرداخت شود و به مردم نیز کمک شود، اما راه رسیدن به عدالت توزیع نقدی یارانه‌ها نیست، چراکه عدالت با توزیع ما را به فقر می‌رساند.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می‌فرمایند که بعضی می‌گویند عدالت یعنی توزیع فقر؛ نه‌ خیر به هیچ وجه منظور این نیست؛ بلکه توزیع عادلانه امکانات موجود است.

الله‌کرم ادامه داد: تفاوت قالیباف با جلیلی این است که قالیباف می‌گوید پیشرفت مقدم بر عدالت است؛ در حالی که جلیلی می‌گوید امام علی(ع) فرمودند که پیشرفت در دل عدالت نهفته است.

وی با تشریح دیدگاه فرهنگی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: یک دیدگاه فرهنگی همان کارگزاران دوران هاشمی و خاتمی است و فرهنگ عارف و روحانی در زمان گذشته فرهنگ اشرافی‌گری، اسراف و ویژه‌خواری بوده است؛ حالا این‌ها می‌خواهند چه فرهنگی را پیاده کنند؛ حرفشان این است که تصدی‌گری دولت باید از فرهنگ برداشته شود؛ همین کاری که احمدی‌نژاد انجام داد.

الله‌کرم یادآور شد: اختلاف ما حزب‌الله‌‌‌یان که در دو دوره به احمدی‌نژاد رأی دادیم از همین دیدگاه فرهنگ لیبرالی وی بود.

وی عنوان داشت: عارف و روحانی معتقد به حذف انحصار دولت بر مسئله فرهنگ هستند و آقایان محسن رضایی و غرضی نیز تأکید شدیدی بر اقتصاد دارند؛ به‌گونه‌ای است که نمی‌شود از آنها یک چهره فرهنگی ترسیم کرد.

وی در ادامه گفت: آقای قالیباف نیز اساساً دارای فرهنگی بازاری و پیمانکاری بوده که در تهران مشاهده می‌شود که به‌ طور فله‌ از آیات، روایت و احادیث در متروها استفاده شده است.

الله‌کرم متذکر شد: اگر شما در مترو از احادیث و روایات استفاده می‌کنید، پس چه لزومی هست در ترویج کالاهای خارجی که فرهنگ خارجی را همراه خود دارد و این دو در تضاد هستند.

وی عنوان داشت: مشارکت در فیلم جدایی نادر از سیمین، فیلم نارنجی و ترویج سبک زندگی با سلایق غربی توسط قالیباف و نمایش فرهنگ دینی سطحی و روبنایی را توسط وی می‌بینیم.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله با اشاره به دیدگاه سعید جلیلی و حداد عادل تصریح کرد: گفتمان و فرهنگ جلیلی و حداد عادل فرهنگ دینی و گفتمان انقلاب و عدم پایبندی به ساختارهای معیوب فرهنگی است که باید دولت به دلیل اسلامی بودن در فرهنگ تأثیرگذار باشد.

الله‌کرم با بیان این‌که در دیدگاه سعید جلیلی سه عنصر خانواده با تکیه بر مادران، تکریم معلمان و تأمین مالی معیشت آنها و مسجد به عنوان پایگاه مهم و سرنوشت‌ساز  مورد تأکید است، یادآور شد: انقلاب از همین مسجدها به حرکت درمی‌آمد و مسجد باید 24 ساعته در خدمت جامعه باشد که با وجود این سه عنصر در کنار تأثیرگذاری دولت مشکل فرهنگی جامعه توسط دولت سعید جلیلی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/82014/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول