اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان:

نمایشگاه صنایع‌دستی در تله‌کابین گنجنامه به نمایش درمی‌آید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان از برپایی نمایشگاهی با 16 غرفه شاخص صنایع ‌دستی در تله‌کابین گنجنامه خبر داد.

نمایشگاه صنایع‌دستی در تله‌کابین گنجنامه به نمایش درمی‌آید

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت هفته صنایع‌دستی اظهار کرد: در نمایشگاه بین‌المللی تهران، حضور و مشارکت 16 هنرمند شاخص استان به صورت زنده آثار خود را ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: رشته‌های سفال، چرم، منبت، رودوزی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، نقاشی سفال در نمایشگاه بین‌المللی تهران به همگان عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان از برپایی نمایشگاهی با 16 غرفه شاخص صنایع‌دستی در تله‌کابین گنجنامه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مسافران نیز در ایام کنونی در همدان حضور دارند، این نمایشگاه می‌تواند آثار صنایع‌دستی همدان را معرفی کند.

وی از بازدید صنعتگران از اماکن گردشگری به صورت رایگان خبر داد و گفت: در این هفته هنرمندان و صنعتگران با ارائه کارت شناسایی صنایع‌دستی می‌توانند از اماکن گردشگری بازدید کنند.

ایزدی خاطرنشان کرد: 20 خردادماه همزمان با اختتامیه نمایشگاه صنایع‌دستی از 50 نفر از هنرمندان و صنعتگران شاخص، فعال و مربیان حوزه صنایع‌دستی تقدیر می‌شود، همچنین با اهدای هدایا پنج نفر از هنرمندان حائز مهر اصالت نیز تقدیر خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان در پایان بر لزوم حفظ و توجه به آثار فاخر صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: اگر ما بتوانیم صنایع‌ دستی را حفظ و بر ارتقاء جایگاه آن بپردازیم، در حفظ فرهنگ اصیل و تاریخ پرشکوه کوشیده‌ایم.

انتهای پیام/89003/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول