اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد تاکید کرد:

لزوم بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های استان یزد

امام جمعه یزد گفت: بهره‌وری بهتر و بهینه‌سازی، دو شیوه از سبک‌های زندگی است که باید بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

لزوم بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه بهره‌وری و بهینه‌سازی یکی از مسائل مهم در سبک زندگی است، اظهار داشت: مهم است که چطور و در چه راستایی از نعمت‌های خدا استفاده می‌کنیم.

وی افزود: مثلا مهم است که یک نانوا از آرد و خمیر، یک نان خوب تحویل مردم می‌دهد یا نان خام و سوخته.

ناصری با انتقاد از اینکه این مورد و کم‌دقتی‌ها در مورد صادرات نیز به وفور مشاهده می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از تجار، به نحوی عمل می‌کنند که کشورهای خارجی برای بار دوم از ما خرید نمی‌کنند زیرا با کیفیت عمل نمی‌شود و تاجر هم خوشحال است که کالای خود را فروخته در حالی‌که غافل است از اینکه همراه با کالا، دین و اعتبار انقلاب اسلامی را نیز فروخته است.

وی همچنین با اشاره به مصداقی از بهره‌وری از معادن به ویژه در استان معدن‌خیز یزد، افزود: معادن از نعمت‌های خداست اما اکنون مواد معدنی ما پس از استخراج بدون فرآوری به سایر کشورها فروخته می‌شود و بهره‌برداری از آن توسط کشورهای هدف صادرات صورت می‌گیرد.

ناصری تصریح کرد: بارها توصیه شده معادن استان یزد را خام فروشی نکنند و مواد معدنی را پس از فرآوری به صد برابر قیمت به سایر کشورها بفروشند نه اینکه مواد را خام صادر کنند و مواد فرآوری شده که حاصل معادن خودمان است را به صد برابر قیمت از کشورهای دیگر خریداری کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 27 اردیبهشت‌ ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: در گذشته‌ وسایل ارتباطی به شکل امروز وجود نداشت و مردم با نامه و تلگراف با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند که این موضوع خود مشکلات بسیاری را به دنبال داشت اما اکنون مردم از منزل خود می‌توانند با هر نقطه از دنیا که تمایل داشته باشند، ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: این ارتباط در کنار منافعی که دارد، مضراتی را نیز متوجه استفاده کنندگان از آن می‌کند.

ناصری تصریح کرد: سریع انجام شدن ارتباط خوب است اما دشمن از این ارتباطات سوء استفاده می‌کند و اکنون نیز با استفاده از اینترنت، تلفن و ماهواره، انسان‌ها را به خود مشغول کرده و در صدد گمراه کردن آنها برآمده است.

وی اظهار داشت: در این میان جوانان بیشتر از سایرین در معرض خطر هستند و باید از این وسایل بهره‌برداری خوب صورت گیرد تا جوانان ما از خدا و قرآن دور و از مسیر مستقیم گمراه نشوند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در این راه طلبه‌ها، علما و مسئولان بیش از سایرین وظیفه دارند و باید در راستای مقابله با آثار سوء وسایل ارتباط جمعی به ویژه اینترنت و ماهواره تلاش کنند.

وی افزود: این ابزار متاسفانه بر روی تربیت فرزندان و شیوه تربیتی والدین تاثیر منفی گذاشته و اگر بخواهیم به همین سبک پیش برویم، تا 20 سال آینده اثری از خانواده و صراط مستقیم نخواهد بود.

ناصری از مسئولان خواست تا فضای اینترنتی سالمی را برای جوانان فراهم کنند که علاوه بر تفریح، خوراک علمی و دینی آنها را نیز تامین کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها در ادارات عنوان کرد: روابط عمومی‌ها با رفتار و اعمال و فکر و عمل خود می‌توانند باعث رشد و تعالی دستگاه خود شوند و البته می‌توانند تاثیر بالعکسی نیز داشته باشند.

ناصری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در استان یزد میراث فرهنگی بسیار داریم، فرهنگ ما در میراث فرهنگی یزد نهفته است و باید به آن پرداخته شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: حتی از درب ورودی خانه‌ها نیز می‌توان به فرهنگ غنی یزد پی برد و لازم است مهندسان ساختمان به سبک خانه‌سازی گذشتگان توجه کنند.

ناصری در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته یزد همچنین با گرامیداشت ماه‌ رجب، اظهار داشت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، برای هدایت انسان بسترسازی و انسان را به سمت تعالی و خداشناسی هدایت می‌کنند.

وی افزود: ذکر خداوند متعال، مسئله مهمی در زندگی است زیرا علاوه بر هدایت او، زندگی را بر انسان آسان‌تر می‌کند و خدا نیز در‌های رحمت خود را به سوی بنده ذاکر باز می‌کند.

ناصری از مردم دارالعباده یزد خواست: از فضایل این ماه‌های پربرکت غافل نشوند و بهترین بهره‌برداری را از فضائل این ماه داشته باشند.

انتهای پیام/2464/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول