اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

مهمترین موضوع در انتخابات ایجاد حماسه سیاسی است

امام جمعه کهنوج گفت: مهمترین موضوع در انتخابات ایجاد حماسه سیاسی با حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رأی است.

مهمترین موضوع در انتخابات ایجاد حماسه سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک عید مبعث و حلول ماه مبارک شعبان در روز دوشنبه هفته آینده اظهار داشت: سوم شعبان همزمان است با میلاد با سعادت سیدالشهدا که به نام روز پاسدار نامیده شده است و چهار شعبان همزمان است با میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) که روز جانباز نامگذاری شده است.

وی افزود: این نامگذاری‌ها نوعی ارزش‌گذاری در خصوص جایگاه پاسدار و جانباز و حراست از ارزش‌های انقلابی و ملی است و به نوعی ارج نهادن به جایگاه عملکرد نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های دفاع مقدس و سا‌ل‌های پس از آن است.

افشارمنش پاسداران را مانند دژی محکم و استوار دانست و خاطر نشان کرد: در نگاه اعتقادی ما، پاسداران کسانی هستند که در حساس‌ترین شرایط از میان مردم برمی‌خیزند و شجاعانه به دفاع از حق و حقیقت می‌پردازند و در این مسیر تا پای جان و هستی خویش پیش می‌روند.

وی همچنین پیرامون بعثت پیامبر اکرم (ص) بیان داشت: پیامبر (ص) در طول مدت کوتاهی توانست یک تحول عمیقی در جامعه زمان خودش به وجود آورد، آن هم در بین مردمی که فحش و ناسزاگویی از حرف‌های روزمره آن‌ها بود.

خطیب جمعه کهنوج پیرامون خصوصیات و ویژگی‌های پیامبر (ص) و تأثیرات روش ایشان در جامعه تصریح کرد: از جمله خصوصیات پیامبر اکرم (ص) می‌توان اخلاق حسنه، دلسوزی برای اهل ایمان، آشنایی با درد مردم، صبر و بردباری، عبودیت، بندگی و خضوع در مقابل خداوند، عدالت‌خواهی، راستی و امانت‌داری، قاطعیت و شهامت را نام برد.

وی بیان داشت: باید سیره و روش پیامبر را بشناسیم و در زندگی پیاده کنیم و با بررسی کوتاه در سیره و تاریخ پیامبر(ص) می‌توان به این نتیجه رسید که راز موفقیت آن حضرت در انجام رسالت خویش بیش از هر عاملی حُسن خُلق و رفتار نیک آن حضرت بود.

امام جمعه کهنوج با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم امام راحل خاطر نشان کرد: کسانی که به نام امام تمسک می‌کنند باید به نقشه راه امام (ره) نیز اعتقاد داشته باشند.

افشارمنش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون انتخابات بر اساس سه باور امام راحل، گفت: خداباوری زیرا بر اساس تکلیف باید در سرنوشت کشور شرکت کرد،امام خدا را به معنای واقعی باور داشت و قدرت او را مافوق همه قدرت‌ها می‌دانست، مردم باوری، امام امت به دلاوری و روحیه مبارزه‌گری و وفای به عهد مردم ایران اطمینان داشت، خودباوری، زیرا هر رأیی که در صندوق انداخته می‌شود در واقع مشارکت و دخالت در سرنوشت کشور است.

خطیب جمعه کهنوج مهمترین موضوع در انتخابات را ایجاد حماسه سیاسی در پای صندوق‌های رأی دانست و افزود: رأی به هر کدام از این هشت نامزد رأی به جمهوری اسلامی است که موجب یأس دشمنان می‌شود.

وی ادامه داد: حضور حماسی بار دیگر ثابت می‌کند مردم در صحنه هستند و نسبت به آرمان‌های انقلاب وفا دارند و این حضور ثابت می‌کند تحریم‌های دشمن نتوانسته‌ است در روحیه مستحکم مردم ایران تاثیری بگذارد.

افشارمنش با بیان اینکه حضور مردم موجب از بین بردن هرگونه خطر احتمالی است، ابراز داشت: حضور پررنگ مردم بیانگر همبستگی ملی و مشارکت عمومی است که وحدت ملی را تقویت می‌کند.

افشارمنش پیرامون ملاک‌های رئیس جمهور اصلح افزود: رئیس جمهور اصلح باید خواهان عدالت حقیقی باشد، با فقر و فساد مبارزه کند، تبعیض را از بین ببرد، ایمان و اعتقاد به ارزش‌های انقلابی داشته باشد، مسئله اشتغال جوانان، مشکل ازدواج و مسکن جوانان را در صدر برنامه‌های اولیه قرار دهد، شجاع، دارای تدبیر و اخلاص باشد، به فکر دین و فرهنگ مردم و همچنین به فکر دنیا و آخرت مردم و ساده زیست باشد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون انتخاب رئیس جمهور اصلح افزود: از ملاک‌های رئیس جمهور اصلح داشتن حجت شرعی است.

انتهای پیام/2655/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول