اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

عصبانیت استکبار جهانی از پیشرفت انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهر آبیک گفت: عصبانیت استکبار جهانی از پیشرفت و الگو شدن انقلاب اسلامی است.

عصبانیت استکبار جهانی از پیشرفت انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: امروز استکبار جهانی به ویژه آمریکا به دلیل اینکه دستش از منابع نظام اسلامی قطع شده و ایران از زیر سلطه آنان خارج شده، عصبانی است و درصدد است با توطئه‌ها و ترفندهای مختلف به اهداف و مقاصد شوم خود علیه نظام دست یابد.

وی افزود: اینکه امروز برخی این تحلیل را دارند که برای کاهش عصبانیت دشمنان باید به آنان امتیاز داد، تحلیل کاملا اشتباهی بوده و بیانگر ترجیح منافع بیگانگان بر منافع ملت است.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: اگر بخواهیم به دشمنان امتیاز دهیم، باید از اصولمان دست برداریم که تحقق چنین موضوعی خلاف اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدا است.

رأی‌دهندگان و کاندیداها از اصول اسلام تخطی نکنند

موسوی با تأکید بر اینکه رأی‌دهندگان و کاندیداها پس از پیروزی از اصول اسلام تخطی نکنند، خاطرنشان کرد: اصول انقلاب اسلامی همان اصول امام راحل و اصول اسلام است که مردم و مسئولان نباید از این اصول تخطی کنند.

وی اضافه کرد: موقعیت، منزلت، جبروت و عظمت ملت ایران قابل مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی نیست چراکه امروز ملت ایران به ملتی پوینده، بالنده و شجاع تبدیل شده است.

کاندیداهای شورای آبیک از اسراف دوری کنند

امام جمعه شهر آبیک با ذکر اینکه کاندیداهای شورای شهر و روستا باید از اسراف و زیاده‌روی در تبلیغات دوری کنند، بیان کرد: کاندیداها باید بدانند که با اسراف محبوبیت حاصل نمی‌شود و سبب نفرت می‌شود.

موسوی افزود: کاندیداهایی که در گذشته شورا بوده‌اند، نیاز به تبلیغات گسترده ندارند، چون تبلیغ زیاد معجزه نمی‌کند.

وی اذعان داشت: کاندیداها نباید از اسمای الهی و آیات قرآنی در تبلیغاتشان استفاده کنند، چراکه در سال‌های گذشته شاهد چنین تبلیغاتی در شهر بود‌ه‌ایم که سبب بی‌حرمتی به آیات الهی شده و انبوه چنین تبلیغاتی در خیابان‌ و جوی‌ها ریخته شد.

خطیب جمعه شهر آبیک گفت: مردم باید به کاندیداها اعم از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و نیز ریاست‌ جمهوری به کاندیداهایی رأی بدهند که مفیدتر و صلاحیتشان بالاتر باشد و بیشتر به فکر مصالح کشور و مردم باشند.

موسوی افزود: مردم باید در انتخابات 24 خرداد حضوری چشمگیر، پرشور و دشمن‌شکن داشته باشند تا بتوانند مانند همیشه دشمنان را به عقب برانند.

وی ادامه داد: مردم با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی علاوه بر اینکه چشم دشمنان را کور می‌کنند، دشمنان را در حیرت و وحشت خواهند انداخت.

امام جمعه شهر آبیک اذعان داشت: مردم باید به کاندیدایی رأی دهند که در سیاست، اقتصاد و فرهنگ پیرو امام راحل باشد یعنی در سیاست داخلی به فکر تأمین وحدت، تکیه بر رأی مردم، یک‌دست بودن در مسائل ملت و غیر اشرافی باشند؛ این در حالی است که در سیاست خارجی باید در برابر سیاست‌های سلطه‌جو و مداخله‌گر ایستادگی کرده و با ملت‌های مسلمان ارتباط داشته باشد.

موسوی ابراز داشت: مردم باید به کاندیدایی رأی دهند که از ریاکاری و تحجر به دین به دور باشد و از اخلاق و احکام اسلامی دفاع قاطع داشته باشد.

وی افزود: در زمینه اقتصادی کاندیدا باید به فکر خودکفایی، اقتصاد ملی و مقابله با فرهنگ سرمایه‌داری با احترام به مالکیت مردم باشد.

راه دست‌یابی به فضایل اخلاقی، تقواست

امام جمعه شهر آبیک راه دست‌یابی به فضایل اخلاقی، کرامات انسانی و فضایل بشری را تقوا دانست و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) با هدف نهادینه کردن صفات حسنه و مکارم اخلاق به پیامبری مبعوث شد.

موسوی فلسفه مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص) را نزول قرآن کریم، تزکیه نفس و انسان‌سازی، خروج انسان از ضلالت و گمراهی و تعلیم علوم عقلی و نبوی از سوی بشریت ذکر کرد و افزود: همه کائنات آیات الهی هستند، ولی قرآن کریم عصاره خلقت و نظام آفرینش است که از مرحله غیب که نمی‌توانیم درک کنیم به مرحله شهود رسیده که هر کس به اندازه توان خود از آن بهره‌مند می‌شود.

وی عنوان کرد: انسان تا زمانی که پایگاه فکری و اعتقادی نداشته باشد، توان عمل کردن به احکام الهی را نخواهد داشت.

انتهای پیام/77006/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول