اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

مصلای بام نفتی ایران چه زمانی آماده می‌شود، مسئولان پاسخگو باشند

امام جمعه گچساران با انتقاد از وضعیت کنونی مصلای گچساران و کمبود فضا برای اقامه نماز در مسجد صاحب‌الزمان این شهرستان گفت: مسئولان پاسخگو باشند، مصلای گچساران چه زمانی آماده می‌شود.

مصلای بام نفتی ایران چه زمانی آماده می‌شود، مسئولان پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه نخست نماز عبادی - سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با تبریک به مناسبت مبعث پیامبراکرم(ص) اظهار کرد: روز مبعث پیامبراکرم(ص) روز نجات انسان و انسانیت از دنیای جهل و عقب‌ماندگی است.

وی با اشاره به فرمایشات امام علی(ع) در زمینه اهمیت روز مبعث افزود: حکم مبعث و اعلان رسمی آن زمانی به پیامبر اکرم(ص) اعلام شد که مردم جامعه آن روز مردمی منحرف بودند و زندگی آنها با حیوانات فرقی نداشت.

حجازی تصریح کرد: در آن روزها و جامعه آن روز مردم قدرت تعقل، اندیشه و تفکر نداشتند و از اخلاق اجتماعی و زندگی بشری بی‌اطلاع بودند.

امام جمعه گچساران ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) با بعثت خود راه شناخت، تعقل و تفکر را به انسان‌های آموخت و انسان و انسانیت را از جهل و تاریکی نجات داد.

حجازی در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی این هفته گچساران در حالی که جمعیت با مشکل کمبود فضا برای اقامه نماز مواجه شده بود، اذعان داشت: دست‌اندرکاران و مسئولان مشکل مصلای بام نفتی ایران را برطرف کنید، بام نفتی ایران! بام نفتی ایران و این همه مشکل! این حجم بیکاری! این وضعیت تا کی باید ادامه پیدا کند! تقصیر متوجه مردم این شهرستان است که اتحاد ندارند، اتحاد براساس رعایت قانون و حفظ آرامش.

وی با بیان این‌که بعثت پیامبر اکرم(ص) سبب ایجاد تعقل، اخلاق‌مداری و رعایت قانون برای جامعه بشریت شد، ابراز کرد: هفته آینده 24 خردادماه تحول بزرگی در سطح جهان ایجاد می‌شود، چراکه از یک سو دشمنان نظام را مترصد نتیجه انتخابات و برنامه‌ریزی علیه نظام کرده است و از سوی دیگر نیز دوستان انقلاب را در انتظار خلق حماسه‌ای بزرگ قرار داده است.

وی تصریح کرد: از نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید شرکت در انتخابات تکلیف بوده و عدم اجرای تکلیف از نظر شرعی رسماً حرام است.

حجازی عنوان کرد: شرکت پرشور در انتخابات سبب سرافکندگی دشمنان و نشان دادن قدرت حضور و درک مردم به انها می‌شود.

وی با بیان این‌که تکبر مؤمن در برابر مؤمن جایز نیست اما تکبر مومنان در برابر کفار لازم و ضروری است، ادامه داد: امروز  و در 24 خردادماه جاری شرکت در انتخابات به منزله قدرت‌نمایی، تکبر و به رخ کشیدن قدرت و آگاهی مردم به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: 24 خردادماه جاری مردم ایران اسلامی با حضور گسترده در انتخابات دشمنان را سرافکنده و خجل زده خواهند کرد و سبب خوشحالی دوستان و دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهند شد.

حجازی با اشاره به تحولات اخیر ترکیه و سوریه و پیروزی‌های دولت اسد در برابر مخالفان تروریست گفت: امروز دخالت‌های ترکیه در امور داخلی سوریه با استفاده از راه دادن به مخالفان سوریه سبب ایجاد ناآرامی و اعتراض مردم این کشور شده است و امروز که سوریه در حال ثبات قرار داد، ترکیه وضعیت متضادی دارد.

وی تنها دلیل تقابل تروریست‌های دست پرورده آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل با سوریه را حمایت و دوستی سوریه و ایران دانست و بیان داشت: مخالفان سوریه از اسد خواستند که ارتباط خود را با ایران قطع کند اما وی در پاسخ به آنها اعلام کرد که توصیه پدرم با ایجاد روابط با ایران بود زیرا ایران تنها کشوری است که حقیقت را می‌گوید.

انتهای پیام/82014/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول