اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مصلای اصفهان:

بهره‌برداری از مصلای اصفهان 30 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

مدیرعامل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان گفت: برای بهره‌برداری اولیه از مصلای بزرگ اصفهان حدود 30 میلیارد تومان بودجه دیگر نیاز است.

بهره‌برداری از مصلای اصفهان 30 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ابراهیم پرچمی اظهار کرد: اصلی‌ترین مشکلی که در ساخت مصلای اصفهان وجود دارد، کمبود بودجه این طرح است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شیشه‌های ایوان مقصوره مصلای بزرگ اصفهان به صورت کامل نصب شده است، افزود: طرح پوشش سقف و کاشی‌کاری روی گنبد مصلی فیروزه‌ای رنگ خواهد بود چرا که اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای است و مصلای آن باید با هویت شهر سنخیت داشته باشد.

مدیرعامل مصلای اصفهان تصریح کرد: پیمانکار ساخت بنای داخل مصلی نیز انتخاب شده و فضای داخلی هم به صورت معماری اسلامی و سنتی است.

*مصلای اصفهان 40 هزار متر سنگ نیاز دارد

وی با بیان اینکه از ابتدای ساخت مصلی تاکنون حدود 25 میلیارد تومان هزینه پروژه شده است، بیان کرد: برای بهره‌برداری و ساخت مصلای اصفهان حدود 30 میلیارد تومان بودجه دیگر نیاز است.

پرچمی پول مورد نیاز برای سنگ به کار رفته در مصلی را سه میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: بدنه و کف مصلای اصفهان به حدود 40 هزار متر سنگ نیاز دارد.

وی با اشاره به تکمیل طرح‌های تاسیساتی این پروژه گفت: سیستم گرمایشی و سرمایشی از کف برای مصلی در نظر گرفته شده و برای تعبیه هم هواساز نصب خواهد شد.

*بازنگری در ساخت مصلای اصفهان

مدیرعامل مصلای اصفهان به اصلاحات در سازه اصلی این طرح اشاره کرد و بیان کرد: آب‌های سطحی در مصلی به وسیله زه‌کشی که انجام شده وارد سیستم فاضلاب می‌شود و از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد.

وی افزود: در نقشه و طرح قدیمی، بناها و رقباتی چسبیده به مصلی وجود داشت که بزرگتر از صحن بود و آن را تحت شعاع قرار می‌داد، اما در طرح بازنگری تمام این اضافات حذف شد و پس از ساخت، تنها خود صحن به راحتی از بیرون دیده می‌شود.

پرچمی با اشاره به اینکه هر میزان پول برای ساخت مصلی تزریق شود به همان نسبت کار پیش می‌رود، گفت: سازه‌ای که پس از 18 سال همچنان بلاتکلیف است، نیاز به مقاوم‌سازی دارد چرا که برخی قسمت‌های آن در حال فرسوده شدن است. البته در برخی قسمت‌ها این کار انجام شده است.

*انتقاد از بی‌توجهی مسئولان دولت به مصلی

وی در ادامه با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به این پروژه بزرگ افزود: اگر مسئولان دولتی همت می‌کردند به راحتی می‌شد از بودجه‌های خود استان این مصلی را ساخت اما تنها قول‌های زیادی داده شد و متاسفانه به هیچ‌یک عمل نشد.

مدیرعامل مصلای اصفهان با اشاره به اینکه 30 میلیارد تومان، مبلغ قابل توجهی برای ساخت این پروژه نیست، اظهار کرد: البته تمام مسئولان استان به ویژه امام جمعه و استاندار زحمات زیادی برای ساخته شدن این پروژه انجام دادند و پیگیر موضوع بودند اما پولی دست آنها نیست که بخواهند پرداخت کنند و این دولت است که باید برای این پروژه که جزو طرح‌های مهر ماندگار است بودجه کافی در اختیار استان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان شهر طرح‌های بزرگ نیمه کاره است، تصریح کرد: برای مثال پروژه‌ای مانند متروی اصفهان که سال‌ها است در دست ساخت است، سبب شده تا صدای همه مردم بلند شود و مایه بدنامی اصفهان است.

*نامه‌ای که روی میز وزیر ارشاد خاک می‌خورد

پرچمی اضافه کرد: در دور چهارم سفر رئیس جمهور به اصفهان، مصوب شد که 10 میلیارد تومان برای ساخت مصلی در نظر گرفته شود اما تاکنون هیچ خبری از این بودجه نشده و نامه آن روی میز وزیر ارشاد خاک می‌خورد.

وی ادامه داد: برای تامین بودجه این پروژه جلساتی به خیرین نیز داشتیم که آن هم تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته و خروجی جلسات مشخص نشده است.

*درآمد ماهانه 60 تا 70 میلیونی بال‌هایپر برای مصلی

مدیرعامل مصلای اصفهان در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر درآمد بال‌ هایپر و سایر رقبات برای مصلای اصفهان گفت: بال هایپر در ماه حدود 60 تا 70 میلیون تومان برای مصلی درآمد دارد که این میزان صرف هزینه‌های جاری مصلی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعمیر و نگهداری این پروژه نیز هزینه‌های زیادی دارد، تصریح کرد: در موتورخانه مصلی بیش از یکصد میلیون تومان سیستم گرمایشی و سرمایشی نصب شده که نیاز به مراقبت و نگهداری دائم دارد.

پرچمی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل مصلی بحث بودجه است، تاکید کرد: اگر 30 میلیارد تومان بودجه‌ای که مصلی برای ساخت نیاز دارد، تامین شود، تمام کارها به صورت مجزا قابل انجام است و ظرف حداکثر یک سال این پروژه بزرگ به بهره‌برداری می‌رسد.

*شورای شهر یک ریال هم برای کمک به مصلی پرداخت نکرد

وی اضافه کرد: رئیس شورای شهر در آیین آغاز نصب شیشه‌های مصلای اصفهان قول داده بود که شورا 10 میلیارد تومان برای کمک به این پروژه پرداخت می‌کند اما تاکنون یک ریال هم از سوی این شورا پرداخت نشده است.

مدیرعامل مصلای اصفهان در پایان ضمن قدردانی از مدیریت اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در همراهی برای ساخت مصلی گفت: لازم است از مسئولان ارشد استان به ویژه امام جمعه و استاندار اصفهان که انصافا ما را برای ساختن مصلی همراهی کرده‌اند، قدردانی کنم.

انتهای پیام/63001/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول