اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ترکان در جمع اعضای ستاد روحانی در خراسان‌رضوی مطرح کرد

سیاست خارجی روحانی تعامل با جهان است نه تقابل

قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت:‌ سیاست خارجه روحانی بر اساس تعامل با جهان بوده و تقابل با جهان نیست.

سیاست خارجی روحانی تعامل با جهان است نه تقابل

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اکبر ترکان ظهر امروز در جمع اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در خراسان‌رضوی که در محل ستاد مرکزی وی برگزار شد، با اشاره به چگونگی ورود این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به عرصه انتخابات اظهار کرد: در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیش از 700 کارشناس بر مسائل و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف تحقیق و پژوهش می‌کنند که حاصل این تحقیقات را نیز روحانی کاملا در جریان است.

وی افزود: وقتی وی مشکلات کشور را به‌ویژه در زمینه اقتصادی دید، به خدمت مقام معظم رهبری رسید و وضعیت کشور را برای ایشان تشریح کرد و گفت که احساس تکلیف می‌کند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار به روحانی عرض کردند من نه به کسی می‌گویم که بیا و یا نیا ولی همه باید براساس تکلیف عمل کنند.

قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی خاطرنشان کرد: در همین راستا کسانی که به حسن روحانی در پژوهش و تحقیق کمک کرده بودند، همان افراد ستادهای انتخاباتی وی را تشکیل داده و نخستین حلقه‌های ستادی شدند؛ البته با کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توقفی صورت گرفت و برخی از اعضا به ستادهای وی رفتند که البته پس از این مجددا شک دیگری سبب توقف در فعالیت‌های ما شد که آن اعلام عدم احراز صلاحیت آیت‌الله هاشمی بود.

ترکان با تاکید بر اینکه تمام سخنان روحانی بر مبنا و اساس پشتوانه‌هایی علمی و پژوهشی است، اظهار کرد: در تمام حوزه‌ها به‌ویژه حوزه اقتصاد و فرهنگ روحانی برنامه‌ای جامع و راه حل‌هایی برای حل مشکلات دارد؛ همچنان که می‌بینید در مناظره‌ها نیز سخنانی با پشتوانه علمی و پژوهشی بیان می‌کند.

*تصمیمات اقتصادی در دوره اخیر متکی بر عقل و علم نبود/مسئله اصلی در حوزه اقتصاد فقدان علم و عقل است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبود فکر و خرد جمعی در تصمیمات اقتصادی در دولت کنونی اذعان داشت: در حوزه اقتصاد مسئله اصلی فقدان علم و عقل است؛ متاسفانه در دوره کنونی در تصمیمات اقتصادی از عقل و خرد و فکر جمعی استفاده نشد به تعبیری دیگر تصمیمات اقتصادی در دوره کنونی نه متکی بر علم بود و نه متکی بر عقل.

قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی ادامه داد: در دوره اخیر 890 میلیارد دلار درآمدهای ارزی نفت و غیر نفتی ثبت شد ولی سبب توسعه و پیشرفت و حل مسائلی چون بیکاری و تورم نشد چراکه تصمیمات بر پایه علم اقتصادی نبوده است.

وی با بیان اینکه یکی از انگیزه‌های احساس تکلیف حسن روحانی برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری ناهنجاری‌های حوزه اقتصاد بود، اذعان داشت:‌ زمانی 22 درصد جامعه زیر خط فقر بودند ولی امروز 43 درصد جامعه زیر خط فقر هستند.

*سیاست خارجه روحانی تعامل با جهان است نه تقابل

ترکان در ادامه با اشاره به موضوع سیاست خارجه حسن روحانی گفت: سیاست خارجه حسن روحانی تعامل با جهان است نه تقابل؛ ببینید در زمان جنگ که از نظر سلاح و تسلیحات نظامی تحریم بودیم چگونه ارتباطی با تمام کشورهای دنیا جز ایالت متحده داشتیم، در آن زمان آمریکا نتوانست دیگر کشورها را با خود همسو کند. حتی در زمانی که روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود نیز وزرای اروپایی که در ایران حاضر شده بودند اعلام کردند در صورتی که پرونده ایران به شورای امنیت برود وتو می‌کنند.

قائم‌مقام ستاد انتخاباتی حسن روحانی تاکید کرد:‌ این درحالی است که امروز شاهدیم آمریکا توانسته بسیاری از کشورها را با خود همسو کند و علیه ما شوند؛ امروز همین همسو شدن کشورهای دیگر با آمریکا سبب شده اینچنین فشارهایی بر کشور وارد شده و خسارت‌های سنگینی ببینیم.

انتهای پیام/70003/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول