اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

تقدیر «اوباما» از همراهی قرقیزستان/ ادامه زمینه‌سازی کاخ سفید برای ماندن در پایگاه هوایی ماناس

همزمان با تشدید فشارها بر دولت بیشکک برای عدم تمدید حضور نظامیان آمریکایی در خاک قرقیزستان، رئیس‌جمهور ایالات متحده در نامه‌ای به رئیس‌جمهور قرقیزستان از خدمات بیشکک تقدیر کرد.

تقدیر «اوباما» از همراهی قرقیزستان/ ادامه زمینه‌سازی کاخ سفید برای ماندن در پایگاه هوایی ماناس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به "آلماس بیک آتامبایف":، رئیس جمهور قرقیزستان از خدمات بیشکک تقدیر کرده است.

در این نامه که امروز در روزنامه‌های سراسری قرقیزستان منتشر شده، آمده است، قرقیزستان به لطف قرار دادن مرکز ترانزیت در "ماناس"، شریک قابل اعتماد برای ایالات متحده در تلاش مشترک برای بازگرداندن صلح و ثبات به افغانستان محسوب می‌شود. از طرف مردم آمریکا، من می‌خواهم قدردانی عمیق خود را از سهم ارزشمند کشور شما در اجرای این ماموریت مهم، ابراز کنم.

رئیس جمهور ایالات متحده تاکید کرده که مردم قرقیزستان با انتخاب مسیر دموکراسی تصمیم درستی انتخاب کردند.

دموکراسی سازی فرآیند دشوار می‌تواند باشد، اما تاریخ ثابت کرده است که دولتی که منعکس کننده اراده مردم است، بهترین ضامن صلح و امنیت است. من می خواهم به شما اطمینان دهم که ایالات متحده متعهد به حمایت از تلاش‌های شما در ساختن آینده‌ای مرفه، صلح آمیز و دموکراتیک در کشور است.

مرکز حمل و نقل ترانزیتی آمریکا در فرودگاه ماناس در نزدیکی بیشکک واقع شده است. از طریق این مرکز ارتش ایالات متحده به افغانستان مهمات و تجهیزات اتقال می دهد. در مرکز مذکور 2200 نفر مشغول به کار هستند که 1500 نفر شهروندان ایالات متحده و 700 شهروندان قرقیز می‌باشند.

نامه اوباما به رئیس جمهور قرقیزستان در حالی است که سال 1014 آخرین سال حضور نظامیان آمریکایی پس از 13 سال حضور در قرقیزستان است.

واشنگتن طی ماه‌های اخیر به انحای مختلف مانند افزایش اجاره بها، سفر مقامات به بیشکک و فشارهای سیاسی مختلف سعی کرده است، نظر مقامات بیشکک را به تمدید حضور خود به جهت آنچه خود امنیت آفرینی در منطقه می‌خوانند، جلب نماید.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول