اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

تأکید «بیشکک» به رعایت تعهدات بین‌المللی و پایان حضور نظامی آمریکا در «ماناس»

نخست‌وزیر قرقیزستان به رعایت کشورش به تعهدات بین‌المللی در خصوص حضور نظامی آمریکا در این کشور تأکید کرد.

تأکید «بیشکک» به رعایت تعهدات بین‌المللی و پایان حضور نظامی آمریکا در «ماناس»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ژانتورو ساتی بالدی‌اف» امروز در پاسخ به سؤالی در رابطه با سرنوشت پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه ماناس به خبرنگاران گفت: انصراف از توافق در مورد مرکز حمل‌ونقل آمریکا بر اساس تعهدات بین‌المللی انجام خواهد شد و قرقیزستان هیچ زمان تعهدات خود را نقض نکرده ‌است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی، ضمن ارائه پاسخ به سؤالات روزنامه‌نگاران در مورد اقدامات «بیشکک» برای تعطیلی پایگاه نظامی «ماناس» بر قانونمندی در خصوص این تصمیم اذعان کرد.

به گفته وی، دولت قرقیزستان موقعیت شرکت خود را در مورد پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه «ماناس» ابراز داشته و با پایبندی به تعهداتش به آن عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: قرقیزستان همه تعهدات خود را به طور منظم انجام داده و بر اساس توافقنامه‌ای که در سال 2009 به امضا رسیده است، زمینه خروج نظامی نیروهای آمریکایی از مرکز حمل‌ونقل «ماناس» در سال 2014 را تأمین خواهد کرد.

در همین حال به گفته منابع رسمی، جناح «آته مکان» پارلمان قرقیزستان  10 خرداد پشت درهای بسته پیش‌نویس قانونی در زمینه انصراف از توافق‌نامه همکاری برای استفاده نیروهای نظامی آمریکا از مرکز حمل‌ونقل ماناس را مورد بحث قرار داده و آن را تدوین کرد.

برخی از رسانه‌های قرقیزی با اشاره به مهم بودن تصمیم این جناح در پارلمان قرقیزستان، تأکید کردند که اعضای جناح آته مکان با اصرار دولت حاضر به بررسی پیش‌نویس این قانون شدند و با حفظ محتوا و اصل، این پیش‌نویس را تدوین کردند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول