اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی گیلان:

چادرشب گیلان در نمایشگاه بین‌المللی تهران عرضه می‌شود

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گیلان از حضور 16 هنرمند صنایع‌ دستی این استان برای معرفی و عرضه هنرهای مختلف این رشته از جمله چادرشب‌بافی در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد.

چادرشب گیلان در نمایشگاه بین‌المللی تهران عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نادر ذاکری در نشست صنایع‌دستی استان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع‌دستی برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه گیلان از هزاران سال پیش مهد تمدن فرهنگ و هنر بوده است، اظهار کرد: دست‌ساخت‌های چیره‌دست و ماهر گیلان تحسین هر بیننده‌ای را بر می‌انگیزد.

معاون صنایع‌دستی گیلان از حضور هنرمندان صنایع دستی این استان در نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد.

وی افزود: 16 هنرمند گیلانی رشته‌های چادرشب‌بافی، سفال، سرامیک، بامبوبافی، حصیربافی، رشتی‌دوزی، خراطی، مرواربافی، لباس‌های محلی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، نمدمالی، معرق چوب، قلاب‌بافی، سفال سنتی و... را در نمایشگاه تهران عرضه می‌کنند.

ذاکری اجرای زنده تولید صنایع دستی در نمایشگاه بین‌المللی تهران را از دیگر برنامه‌های سفر هنرمندان این رشته به نمایشگاه عنوان کرد.

وی اذعان کرد: یکی از هنرمندان پیشکسوت و برتر صنایع دستی گیلان در همایشی به مناسبت هفته صنایع‌دستی در تهران با حضور رئیس جمهور تجلیل می‌شود.

این مسئول برپایی کارگاه آموزشی با موضوع احیای رشته‌های در حال منسوخ شده چموش‌دوزی در عمارت کلاه فرنگی پارک قدس رشت را از دیگر برنامه‌های برشمرد که به مناسبت هفته صنایع‌دستی نمایشگاهی در پارک قدس رشت برپا می‌شود.

ذاکری از راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در محل موزه میراث روستایی گیلان و گشایش تمام وقت فروشگاه‌های صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

وی برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در کاروانسرای شاه عباسی و راه‌اندازی پنجشنبه بازار فرهنگی هنری در محل صنایع‌دستی چابکسر را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

معاون صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان‌های استان برنامه‌های ویژه صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی آغاز هفته صنایع دستی را از 16 تا 21 خرداد عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول