اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ورزش و جوانان قم:

استعدادیابی راه را برای قهرمان‌پروری در ورزش باز می‌کند

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: استعدادیابی مهمترین عاملی است که راه را برای موفقیت در ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری باز می‌کند.

استعدادیابی راه را برای قهرمان‌پروری در ورزش باز می‌کند

سید مهدی غیاثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد هستیم که ورزش قم در رشته‌هایی مانند رزمی، تکواندو، کاراته، کشتی، ووشو، پینگ پنگ، فوتسال، هندبال، تنیس، والیبال و ... در کشور موفقیت‌های قابل توجهی به دست می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: تمام این موفقیت‌ها نتیجه سرمایه گذاری بر روی رده‌های سنی پایه و توجه به استعدادیابی است و در برنامه‌های مهم سال جاری که در جلسات اختصاصی به هیئت‌های ورزشی ارائه می کنیم، این مهم جزو تاکیدات اداره کل ورزش و جوانان به هیئت‌های ورزشی است.

غیاثی افزود: تا پنج یا شش سال قبل یکی از آرزوهای ما این بود که ورزش در سبد زندگی مردم قرار بگیرد و تصور می‌کردیم برای تحقق این آرمان راهی طولانی را در پیش داشته باشیم اما امروز مردم از ما ایجاد امکانات و فضای ورزشی مطلوب برای حضور در فعالیت‌های ورزشی را مطالبه می‌کنند و این اتفاق بسیار مهم و خوشایندی است.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: از سال 1387 که نخستین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی برای تحقق این مهم در قم برگزار شد، برای اینکه این اتفاق بزرگ بیافتد همه دستگاه‌ها با هم فعال شدند.

توجه به ورزش همگانی گامی مهم برای رسیدن به ورزش قهرمانی

وی با تاکید بر اینکه توجه به ورزش همگانی اقدامی در زمینه استعدادیابی است و جاده‌ای برای رسیدن به ورزش قهرمانی محسوب می‌شود، اضافه کرد: اگر ورزش همگانی و موضوع مهمی به نام استعدادیابی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار بگیرد، آن وقت می‌توانیم سریع‌تر و هدفمندتر به پیشرفت در ورزش قهرمانی دست یابیم.

غیاثی یادآور شد: در این سال‌ها تمام هیئت‌های ورزشی موفق قم مهمترین رمز موفقیت خود را اصل استعدادیابی قرار داده و توانسته‌اند با پیدا کردن نیروهای مستعد مدنظر به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

وی اضافه کرد: استعدادیابی در رشته‌های مختلف فرق دارد و می‌تواند از سه سالگی هم آغاز شود زیرا ابتدا ورزش برای کودکان به عنوان تفریح است، پس از آن کودک از سن 11 تا 13 سالگی با در نظر گرفتن دو رشته خاص که در آن مهارت دارد، می‌تواند حرکت رو به جلو را آغاز کند و در نهایت آن فرد برای مراحل بعدی و پیشرفت در ورزش آماده می‌شود.

قهرمانان ورزشی باید مانند نمادهای موفق مقابل چشم جوانان قرار داده شوند

غیاثی یادآور شد: در یک پروسه میان و بلند مدت رشته‌هایی که می‌توانند در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک مدال آور باشند با شرکت فعال زمینه را برای پیدا کردن استعدادها فراهم می‌کنند و با رشد و تربیت صحیح استعدادها باعث شکوفایی آنها می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: قهرمانان ورزشی باید مانند نمادهای موفق همیشه مقابل چشم جوانان قرار داده شوند تا آنها با تکیه بر این قهرمانان راه موفقیت را در پیش بگیرند، قطعا موفقیت والیبال قم در قهرمانی کشور، کشتی قم در کسب نزدیک به هفت مدال از رقابت‌های برون مرزی، کاراته در کسب مدال طلای جهان و رزمی در فستیوال جهانی یک روزه به دست نیامده و برای آنها برنامه ریزی شده است.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم تاکید کرد: در سال‌های اخیر اداره کل ورزش و جوانان مرتب بر اجرای صحیح طرح استعدادیابی و برگزاری مسابقات منظم استانی در قالب لیگ و قهرمانی استان تاکید داشته و این موفقیت‌ها حاصل اجرای مطلوب این طرح‌ها است.

انتهای پیام/78002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول