اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اقشار مختلف مردم

مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در پارس جنوبی برگزار شد

در آیینی باشکوه با حضور مردم و مسئولان، مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در پارس جنوبی برگزار شد.

مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در پارس جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، صبح امروز در آیینی باشکوه با حضور مردم و مسئولان و جمع کثیری از کارکنان پارس جنوبی، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه در این آیین اظهار داشت: اگر می‌خواهیم امام (ره) را بشناسیم باید در ارتباط با مسئله تقوا شناخت کامل پیدا کنیم و اگر به شناخت تقوا نرسیم از شناخت امام (ره) و ادامه راه ایشان باز می‌مانیم چرا که امام (ره) اسوه تقوا در زمان ما بودند.

حجت‌الاسلام محمد برادران افزود: ما می‌گوییم امام خمینی (ره) انسان مؤمنی بود و در مسیر خدا حرکت می‌کرد اما آنچنان که باید این مسئله را نمی‌شکافیم و تبیین نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: تقوا موانع تفکر و تعقل را برمی‌دارد و باعث می‌شود که هیجان وجود آدم را نگیرد و بستری برای جرم، جنایت، خطا و گناه باز نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: استرس، خشم، عشق، درد، خواب و گرسنگی ادراک آدم را از کار می‌اندازند اما تقوا ادراک آدم را قوت می‌بخشد و جلوی همه انحراف‌ها را می‌گیرد.

برادران در ارتباط با تأثیر تقوا نیز گفت: تقوا چون موانع تفکر را برمی‌دارد، انسان آرام می‌شود، وقتی آرام شد ادراکش قوی‌تر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: انسان متقی شجاع است چرا که خداوند ترس را از وجود او گرفته و همین است که امام (ره) این‌گونه شجاعانه مقابل همه ظالمین جهان ایستاد.

برادران گفت: کارهای بزرگی که امام خمینی (ره) در طول زندگی خود انجام دادند و کارهایی که رزمندگان اسلام در جنگ کردند، برخاسته از همین تقوا و قوه ادراک بالا بوده است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام عظیم‌الشأن برگزار شد.

انتهای پیام/2451/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول