اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد قالیباف در خراسان‌رضوی:

قالیباف در سیاست خارجی به دنبال تعامل است نه تنازع / تشریح تئوری اقتصادی قالیباف

رئیس ستاد قالیباف در خراسان‌رضوی ضمن تشریح تئوری اقتصادی قالیباف گفت: چارچوب دیپلماسی قالیباف در سیاست خارجی تعامل بنا بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است.

قالیباف در سیاست خارجی به دنبال تعامل است نه تنازع / تشریح تئوری اقتصادی قالیباف

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ سید اسماعیل مفیدی صبح امروز در مناظره‌ای با کیوان احمدی سخنگوی ستاد انتخاباتی علی اکبر ولایتی در محل حسینیه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: اقتصاد یکی از مسائل مهم در اداره کشور، ساماندهی اوضاع اقتصادی است که باید به طور کارشناسی به ریشه‌یابی آسیب‌های اقتصاد و ارائه راهکار آن بپردازیم.

دولت یازدهم شرایط سختی در حوزه اقتصاد دارد

مفیدی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دولت یازدهم شرایط سختی را دارد، خاطرنشان کرد: آغاز ریاست جمهوری دولت یازدهم همراه با سخت‌ترین تحریم‌ها است و از همین حیث رئیس‌جمهور دولت آینده باید برنامه‌های کارآمدی در مقابله با حل مشکلات این حصر اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: تامین نشدن معیشت مردم به‌ویژه اقشار حقوق بگیر، بیکاری که در حال حاضر میان تحصیل‌‌کردگان بیداد می‌کند، بی‌ثباتی در سیاست‌های اقتصادی اعم از سیاست‌های پولی و ارزی، بی‌ثباتی در واردات و صادرات و بی‌ثباتی در سیاست‌های بانکی از برجسته‌ترین مشکلات اقتصادی کشور بوده که باید دولت آینده با برنامه‌ریزی دقیق و کارآ در مسیر رفع آن اقدام کند.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان‌رضوی گفت: چرا برنامه‌هایی چون سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلان در تمام حوزه‌ها و هم‌چنین برنامه پنج ساله توسعه که به تائید مقام معظم رهبری رسیده، به طور جدی اجرائی نمی‌شود؟

وی ادامه داد: این برنامه‌ها، اسناد بالا دستی شمرده می‌شوند و متاسفانه نسبت به آنها بی‌توجهی صورت گرفته و این بی‌توجهی به قانون در تمام دولت‌های گذشته وجود داشته است.

نباید هر مشکلی را به استکبار جهانی تعمیم داد

مفیدی با بیان اینکه نباید هر مشکلی را به استکبار جهانی تعمیم داد، گفت:‌ به ضرس قاطع می‌توان گفت در حوزه اقتصاد تحریم‌ها به تنهایی ما را دچار مشکل نکرده بلکه غفلت از تولید و مصرف داخلی یکی از ضعف‌های اقتصادی کشور برشمرده می‌شود.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان‌رضوی تصریح کرد: برنامه‌های قالیباف در چارچوب سیاست‌های نظام بوده و عدالت مقدم بر توسعه و پیشرفت است.

به گفته وی قالیباف با هرگونه توسعه و برنامه‌ای که سبب افزایش تضاد طبقاتی شود مخالف است.

هزینه 35 میلیون تومانی قالیباف برای تبلیغات در خراسان‌‌رضوی

مفیدی با اشاره به تامین بودجه ستاد انتخاباتی قالیباف گفت: تمام افرادی که در ستاد قالیباف فعالیت‌ می‌کنند برای رضای خدا بوده و هیچ یک حقوق نمی‌گیرند، 35 میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده برای تبلیغات قالیباف در خراسان‌رضوی بوده که بنا بود 16 میلیون تومان آن را امروز بدهند.

عقود بانکی، ربوی نیست

وی یادآور شد: این مبلغ تمام پولی است که باید با آن در خراسان‌رضوی ستادها را مدیریت کرد و قسم می‌خورم در این مسیر با عقیده، تجارت نمی‌کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان‌رضوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا عقود بانک‌ها ربوی است، تاکید کرد: اعتقادی ندارم که عقود بانک‌ها ربوی بوده چرا که اگر در هر یک از عقود شبهه‌ای باشد، مقام معظم رهبری با آن برخورد می‌کند.

مفیدی گفت: باید مصرف داخلی اوج بگیرد و این عنصر اقتصاد مقاومتی است؛ هر رئیس جمهوری که بیاید نمی‌تواند غیر از اقتصاد مقاومتی در عرصه اقتصاد راهکار دیگری داشته باشد.

تشریح تئوری اقتصادی قالیباف

وی با اذعان اینکه قالیباف نگاهی به بازارهای جهانی برای واردات ندارد، ادامه داد: باید وابستگی اقتصاد به نفت را به حداقل رسانده و در حوزه تولید داخلی حرکت جدی کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان‌رضوی با تشریح تئوری اقتصاد قالیباف اذعان کرد: قالیباف براساس برنامه‌های دقیق در ابتدا شش ماه برای ساماندهی اقتصاد و سپس دو سال را اعلام کرد.

مفیدی خاطرنشان کرد: قالیباف در برنامه دو ساله خود شش ماه را برای به ثبات رساندن سیاست‌های ارزی و 18 ماه را برای تنظیم بازار درنظر گرفته است؛ بنابر برنامه قالیباف، شش ماه طول می‌کشد که سیاست‌های ارزی به ثبات رسد و پس از آن باید به اقتصاد سامان داد، باید در حوزه اقتصاد از واردات بی‌ِرویه جلوگیری شود.

وی با اذعان اینکه چارچوب دیپلماسی قالیباف در سیاست خارجی بنا بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است، گفت: قالیباف در سیاست خارجی به دنبال تعامل است نه تنازع و به دیپلماسی فعال و پویا با عنوان تعامل اعتقاد دارد.

انتهای پیام/70023/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول