اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

سفیر ایران در باکو:

جامعه جهانی قدردان سوریه در مبارزه با تروریسم باشد

سفیر ایران در باکو با اشاره به اقدامات سوریه در مبارزه با تروریسم، گفت: جامعه جهانی باید قدردان سوریه در این زمینه باشد.

جامعه جهانی قدردان سوریه در مبارزه با تروریسم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن پاک‌آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در یک گفت‌وگوی خبری با تأکید بر اینکه در دو دهه گذشته هیچ کشوری به اندازه سوریه به تروریسم صدمه نزده است، گفت: جامعه جهانی از این بابت باید قدردان سوریه باشد.

وی افزود: علی‌رغم حمایت بی سابقه غرب از گروه‌های تروریستی و تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور برای تقویت تروریسم، اقدامات ضد تروریستی ارتش سوریه شایسته قدردانی بین‌المللی است.

پاک‌آیین نشست بین‌المللی سوریه در تهران را گامی مهم برای تقویت تلاش‌های فراگیر منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور کمک به مردم سوریه دانست و افزود: گفت‌وگوهای فراگیر ملی در فضایی از صمیمیت و همیاری می‌تواند مردم سوریه را برای خروج از وضعیت کنونی یاری کند.

سفیر کشورمان با تأکید بر حمایت همه جانبه کشورهای صلح‌دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران از سوریه به عنوان جبهه پایداری و مقاومت اسلامی اظهار داشت: توقف فوری درگیری‌ها و ایجاد فضای مناسب برای ورود به فرآیند دموکراتیک، خواسته مردم سوریه است.

پاک‌آیین ضمن مخالفت با هرگونه مداخله خارجی، تجاوز بیگانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و کشتار شهروندان بی پناه سوریه از سوی تروریست‌ها، حمایت ایران را از تلاش‌های بین‌المللی و به خصوص اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد.

وی ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه برای رفع آلام و معضلات مردم سوریه و ضرورت رفع فوری تحریم‌های اقتصادی این کشور و تسهیل بازگشت مهاجرین به کشور را مورد تأکید قرار داد و خواستار افزایش کمک‌ها برای بازسازی مناطق آسیب دیده شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول