اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق بهزیستی خراسان‌رضوی:

مبلمان شهری مشهد برای افراد معلول مناسب نیست

معاون سابق بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: ساختار و مبلمان شهری مشهد برای افراد معلول و توانبخش مناسب نیست.

مبلمان شهری مشهد برای افراد معلول مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود فیروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه عمرانی خراسان‌رضوی کمتر از 10 هزار میلیارد ریال است، اظهار کرد: تفریغ بودجه سال 91 شهر مشهد نیز بیش از 7 هزار و 500 میلیارد ریال بوده که برای اداره یک شهر رقم بسیار مناسب و خوبی است.

وی با طرح این سئوال که آیا به اندازه این بودجه کار در سطح شهر انجام شده است، گفت: با وجود کارهای بسیار خوبی که در چندین سال گذشته در این حوزه‌ها صورت پذیرفته اما باید عملکرد بهتری داشته باشیم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در رابطه با فضای سیاسی پیش رو باید چند مسئله را به صورت اساسی مورد بحث و بررسی قرار دهیم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را با عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند و حماسه سیاسی موضوعی است که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب بارها اثرهای آن را دیده‌ایم.

وی کیفیت و کمیت آرای مردم را تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: در همین راستا با میزان حضور مردم در حماسه‌های مختلف مانند دوره‌های مختلف انتخابات و راهپیمایی‌ها شاهد تغییر گفتمان در بین دوستان و دشمنان انقلاب هستیم و این بحث به عنوان یک معادله پذیرفته در سطح جهان مطرح شده است.

فیروزی با بیان اینکه حضور به عنوان یک شاخصه مهم برای حماسه سیاسی مطرح بوده و یکی از وظایف ما است، عنوان کرد: این موضوع در شرایط کنونی که بوق‌های تبلیغاتی دنیا برای کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رای هم‌صدا شده‌اند، بسیار مهم‌تر به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران و ام‌القرای جهان تشیع یادآور شد: با این حال نمی‌توان خیابانی را به عنوان یک نمونه در شان شهر حضرت رضا(ع) معرفی کرد.

مشاور سابق رئیس بنیاد شهید خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش حدود دو و نیم برابری تعداد اعضای شورای شهر مشهد در دوره چهارم شورا تصریح کرد: افزایش این تعداد از 11 نفر به 25 نفر نشان‌دهنده همین ظرفیت بالای شهر مشهد است که تاکنون نادیده گرفته شده است.

فیروزی با ابراز تاسف از اینکه در طول چند سال گذشته رابطه شورای شهر با شهرداری کاملا معکوس شده است، تصریح کرد: شورای شهر باید در هرجایی که در ساختار مشکل وجود داشته باشد، ورود پیدا کرده و آن مشکل را حل کند.

وی همچنین چند شغله بودن برخی از اعضای شورای اسلامی شهر را از دیگر مشکلات موجود در این زمینه دانست و بیان داشت: نمایندگان مردم در این شورا جز نمایندگی نباید شغل دیگری داشته باشند.

این متخصص علوم توانبخشی و بهزیستی ساختار و مبلمان شهری مشهد را نامناسب برای افراد معلول و توانبخش دانست و گفت: معلولان نیز از شهر مشهد سهمی دارند اما تاکنون در این مورد اقدامات قابل توجهی انجام نشده است.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای مورد نظر مقام معظم رهبری که اعضای شورای شهر باید به آن توجه داشته باشند، افزود: خدمت به مردم با روحیه بسیجی، توجه به مختصات شهر اسلامی، عمل به وظایف قانونی شوراها، توجه به حفظ هویت شهری، فرهنگ‌سازی و همچنین مبارزه با فساد و رشوه خواری جزو این اصول مهم است.

فیروزی همچنین از حرکت‌های فریبکارانه برخی از نامزدهای انتخاباتی در دفاع از حاشیه شهر خاطرنشان کرد: نباید این موضوع تنها در حرف باشد و باید کارهای اساسی در این حوزه برای رفع مشکلات موجود انجام شود.

انتهای پیام/70004/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول