اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله فاضل لنکرانی:

جدایی روحانیت از مردم دسیسه دشمن است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محوریت انقلاب اسلامی ایران بر دو رکن مردم و روحانیت است، گفت: زمزمه جدایی روحانیت از مردم دسیسه دشمنان است.

جدایی روحانیت از مردم دسیسه دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در دوازدهمین مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله احسان‌بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه باید ارتباط بین مردم و روحانیت را بیش از گذشته گسترش دهیم، اظهار کرد: باید بیندیشیم که با چه راهکارهایی می‌توان این مسئله را تقویت کرد.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان درباره تفرقه‌افکنی بین روحانیت و مردم، افزود: امروزه توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلفی توسط دنیای استکبار علیه جایگاه روحانیت در دست اقدام است و دشمنان قصد دارند تا با تفرقه‌افکنی بین این دو قشر به اهداف پلید خود دست یابند.

استاد حوزه علمیه قم، به علاقه مردم گیلان نسبت به مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش اشاره کرد و گفت: پس از گذشت 12 سال از ارتحال این روحانی جلیل‌القدر هنوز مردم خداجوی گیلان ارادت خود را نسبت به این شخصیت ارزشمند و مذهبی نشان می‌دهند و به راستی که مرحوم احسان‌بخش افتخار روحانیت کشور بودند.

وی با تصریح بر اینکه روحانیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اذعان کرد: مسئولیت اصلی حفظ دین در زمان غیبت کبری به‌عهده روحانیت است و اگر بخواهیم دین را از انسان جدا کنیم تفاوتی با دیگر موجودات و حیوانات ندارد.

فاضل لنکرانی، ارزش یک انسان را به دینداری او دانست و تصریح کرد: مادیات و عناوین دنیوی ظاهری و فنا شدنی است اما آنچه که با روح انسان یکی شده و باقی می‌ماند، دین است و هیچ گوهری با ارزش‌تر از دین در زندگی بشر وجود ندارد.

وی روحانیت را متولی و مبین بحث دینداری در زمان غیبت خواند و یادآور شد: روحانیت مانند یک شغل، ظاهر و لباس نیست هر چند که این لباس بسیار ارزشمند بوده و لباس رسول‌الله (ص) است و هویت اصلی روحانیت برای مردم مبین دین و ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات امام راحل درباره جایگاه دین در بین مردم گفت: امام خمینی (ره) بارها فرمودند من تا زمانی که زنده هستم نخواهم گذاشت دین مردم ملعبه احزاب، گروه‌ها و سیاست بازی‌ها قرار گیرد و اگر در این زمینه خللی ایجاد شود و عالم دوران سکوت کند مورد لعن خداوند قرار می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه امروزه مراکز امنیتی دنیا تمام اهداف و بودجه خود را به دور ساختن مردم از مذهب معطوف کرده‌اند، یادآور شد: امروزه مراکز امنیتی دنیا افکار و بودجه‌های خود را معطوف به سلاح نمی‌کنند و اقتصاد خود را به ساختن مکاتب و مذاهب انحرافی و جعلی معطوف کرده‌اند.

فاضل لنکرانی ادامه داد: دنیای غرب متوجه شده است که امروزه نیاز اصلی بشر دین است و به این باور رسیده‌اند که قدرت دین موجب شده تا رژیم جنایتکار پهلوی سرنگون شود و این در حالی است که قبل از انقلاب دین را افیون دنیا و پیشرفت می‌دانستند.

وی جدایی جامعه و روحانیت از یکدیگر را بسیار خطرناک خواند و متذکر شد: جامعه و انقلاب بدون حضور روحانیت از مسیر صحیح خود خارج می‌شود و امام راحل بارها فرمودند اگر تمام آزادی‌ها و استقلال‌ها را به ما دهند اما بخواهند قرآن را از ما بگیرند ما قبول نخواهیم کرد و از آزادی منهای قرآن و بدون اسلام بیزار بوده و اسلام بدون روحانیت خیانت است.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول